Verschillende bitten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

Verschillende bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 14:02

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen een bustrens en een watertrens? En welk bit is het beste voor buitenritten? Ik heb de bustrens Kaugan dubbelgebroken 19 mm gezien. Is dit een goed bit?
Ik had gewoon een bit overgenomen bij haar hoofdstel maar nu vraag ik me af welk bit ik eigenlijks het beste kan gebruiken er zijn er namelijk zoveel.
Groetjesz,

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:06

Een watertrens is iets beweeglijker dan een bustrens. Een bustrens ligt wat stiller in de mond. Sommige mensen willen geen watertrens omdat het velletje van de mondhoek dan tussen het bit kan komen, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad.
Het ligt een beetje aan je paard, wat hij fijner vind. Je zou het gewoon een keer uit kunnen proberen met beide bitten en kijken waar hij het beste op reageerd.

Ik heb dat bit even gegoogled en er lijkt niks mis mee hoor. Het belangrijkste is dat hij niet te groot is, en niet te klein.

Er zijn trouwens nog meer topics over dit onderwerp op bokt, daar zou je ook even naar kunnen zoeken.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 14:13

Kingie schreef:
Een watertrens is iets beweeglijker dan een bustrens. Een bustrens ligt wat stiller in de mond. Sommige mensen willen geen watertrens omdat het velletje van de mondhoek dan tussen het bit kan komen, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad.
Het ligt een beetje aan je paard, wat hij fijner vind. Je zou het gewoon een keer uit kunnen proberen met beide bitten en kijken waar hij het beste op reageerd.

Ik heb dat bit even gegoogled en er lijkt niks mis mee hoor. Het belangrijkste is dat hij niet te groot is, en niet te klein.

Er zijn trouwens nog meer topics over dit onderwerp op bokt, daar zou je ook even naar kunnen zoeken.

superbedankt voor je antwoord ;) daar kan ik wel wat mee thanx, ja kzal even kijken naar meer topics hierover :D

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:22

Je hebt ook nog verschil tussen dubbel gebroken en enkelgebroken. Ik vind persoonlijk een enkelgebroken bit fijner, iets scherper in de mond maar wel een rustigere/constantere aanleuning.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:54

hier mag een slotje op, kheb de antwoorden al gevonden op internet ;)