Zadelmaker laten komen, hoe of wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Zadelmaker laten komen, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:19

Hallo bokkers,

Ik heb een nieuw paard aangeschaft, dit is mijn eerste paard wat ik koop en er zit geen zadel bij.
ben dus genoodzaakt een nieuw zadel aan te schaffen, ik kan mezelf nu al wel vertellen dat de zadels die nu in de kast liggen (spring-veelzijdigheid en een dress) niet passen, bovendien ben ik daar ook niet kundig genoeg in.
Me paardje heeft een redelijk hoge schoft, bij haar vorige eigenaar onder het proefrijden lag haar zadel na een tijdje al behoorlijk naar achter en reed daarbij ook met een gelpad (ze is haar spieren beetje kwijt omdat ze de laatste tijd niet getraind is) Zij had er een dressuurzadel van chamberlain op liggen, maar haar vzh van chamberlain paste niet.
Je kunt dus wel nagaan dat het belangrijk is dat er ff iemand bij komt die er verstand van heeft.

Mijn budget ligt echter wel tot een euro of 600. Ik wil namelijk beginnen met een veelzijdigheidszadel...rijd voornamelijk toch veel in het bos/buiten en voor mezelf puur een paar keer in de week les, beetje lekker zadel zou dus wel prettig zijn, heb zelf ook maatje 42 dus ook voor mezelf moet ie lekker zitten.

Weet iemand hier in de buurt (overijssel/gelderland) een zadelmaker en waar je zelf goeie ervaringen mee heb ?
En dan ook echt eentje die goed is want een slecht passend zadel is het laatste wat ik wil.
Iemand die eventueel ook met 2e handse zadels komt!

Groetjes

sharonalover

Re: Zadelmaker laten komen, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:34

Ik ga altijd naar Daaleman in Empe (bij Zutphen).
Je kan daar met je paard heengaan. Je moet wel een beetje geluk hebben dat ze wat hebben liggen ;) Als je er heen rijdt, kost het je niks. (tenzij je een zadel meeneemt natuurlijk :D ). Als ze dus niks hebben naar je zin, kost het je alleen benzine ;) .
Wat je ook kan doen, is je eigen zadel meenemen en laten kijken, kost ook niks. Dan kunnen zij bepalen of het past, en of het evt. aan te passen is.

Mijn eerste stap in jouw geval zou dus zijn: paard inladen, je zadels inladen en hem laten kijken ;) Wie weet heb je wel een passend zadel liggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:40

Ik heb goede ervaringen met http://www.dezadelmaker.nl :j
Aardige man, weet waar hij het over heeft en neemt ook écht de tijd. Toen ik mijn zadel toendertijd aanschafte zijn we zeker 2,5 uur bezig geweest zodat ik meerdere zadels kon proberen :j Toen we er uit waren welk zadel het moest worden heeft hij het ter plaatse nog wat bijgevuld zodat het helemaal perfect lag. Na het aanpassen altijd nog even rijden, net zo lang tot het 100% goed is :)

Hij heeft ook een redelijk groot assortiment tweedehands zadels :j
En hij is zeker zo eerlijk dat hij je geen nieuw zadel laat kopen als je oude zadel nog aan te passen is.
(wij waren al helemaal voorbereid op het kopen van een nieuw zadel, hij had van alles mee, maar vroeg toch het oude zadel nog even te zien, en toen bleek dat dus alsnog aangepast te kunnen worden)

antje_vip

Re: Zadelmaker laten komen, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:12

Irene Polane schijnt goed te zijn. Verder vertrouw ik niet meer op zadelmakers, veel te veel ellende mee gehad.