Hallo bokkers,
Ik heb een nieuw paard aangeschaft, dit is mijn eerste paard wat ik koop en er zit geen zadel bij.
ben dus genoodzaakt een nieuw zadel aan te schaffen, ik kan mezelf nu al wel vertellen dat de zadels die nu in de kast liggen (spring-veelzijdigheid en een dress) niet passen, bovendien ben ik daar ook niet kundig genoeg in.
Me paardje heeft een redelijk hoge schoft, bij haar vorige eigenaar onder het proefrijden lag haar zadel na een tijdje al behoorlijk naar achter en reed daarbij ook met een gelpad (ze is haar spieren beetje kwijt omdat ze de laatste tijd niet getraind is) Zij had er een dressuurzadel van chamberlain op liggen, maar haar vzh van chamberlain paste niet.
Je kunt dus wel nagaan dat het belangrijk is dat er ff iemand bij komt die er verstand van heeft.
Mijn budget ligt echter wel tot een euro of 600. Ik wil namelijk beginnen met een veelzijdigheidszadel...rijd voornamelijk toch veel in het bos/buiten en voor mezelf puur een paar keer in de week les, beetje lekker zadel zou dus wel prettig zijn, heb zelf ook maatje 42 dus ook voor mezelf moet ie lekker zitten.
Weet iemand hier in de buurt (overijssel/gelderland) een zadelmaker en waar je zelf goeie ervaringen mee heb ?
En dan ook echt eentje die goed is want een slecht passend zadel is het laatste wat ik wil.
Iemand die eventueel ook met 2e handse zadels komt!
Groetjes