Welk dressuurzadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

Welk dressuurzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 13:47

Voor mijn jonge paard ben ik op zoek naar een nieuw dressuurzadel. Mijn budged is max € 2000,- en zit zelf te denken aan één van de volgende merken:
- Hulsebos
- MSCF
- Ideal Crown

Iemand ervaring met bovengenoemde zadels en zo ja, waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Akke_sSpring

Re: Welk dressuurzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:54

Ik heb geen ervaring met bovengenoemde zadels, wél met de verandering die een jong paard nog ondergaat in groei en spieropbouw. Ik heb dan ook voor een zadel gekozen wat makkelijk aan te passen is. In eerste instantie voor een wintec maar die past alleen het kopijzer aan en niet de rest van het zadel. Ik heb daarna een Kent & Master gekocht en die zat heerlijk. Deze was eenvoudig aan te passen aan de groei. Het kopijzer maarkt het hele zadel iets breder en niet alleen de voorboom. Helaas bleek mijn paard een hele rechte rug te hebben en nu heb ik een andere Kent & Masters gekocht. Het merk bevalt verder namelijk heel goed alleen de vorm van de boom moest anders. Ik heb nu een Cobvariant. Het voordeel van de Kent & Master is dat het aanzienlijk goedkoper is er een goede prijs/kwaliteit verhouding is. Een zadel als bovenstaand koop ik als ze (praktisch) uitgegroeid is.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:57

hulsebos!!

Zou nooit meer anders willen... ( dressuurzadel dan,western heb ik een continental equilfex)

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 14:01

jaime_andrea: weet jij zo de prijzen van een nieuw Hulsebos zadeL?

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:25

Atomica zadels!

Ik zou niet voor een wintec gaan kiezen, want als je het voorste deel (boom breete ) veranderd is het oorspronkelijke vorm van het zadel weg. Ik zou als ik jou was dus vooral een zadelmaker er naar laten kijken en het liefst ook elk jaar laten controleren door een zadelmaker.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:43

Voor een jong paard is het misschien handig om een zadel te hebben met een verstelbare/ verwisselbare voorboom. Dan kan dat na enige tijd aangepast worden, een paard groeit nog lang door en met de training wordt je paard ook gespierder.
Met een verwisselbaar kopijzer is niet de oorspronkelijke vorm van het zadel weg. Het geeft wat meer tijdsruimte, je hoeft na 1 jaar niet WEER een ander zadel. Het merk en type hangt van jezelf af en van je paard.

Succes.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:47

Hulsebos!
Super fijn! Ben er zo blij mee! Dit is het eerste zadel waar ik met rijden lang op kan doorzitten zonder zijsteken te krijgen.
Ik heb hem 2e hands maar nieuw kosten ze geloof ik rond de 1800 euro.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:41

ik heb ook een kent and masters en ben er ook zeer tevreden over... is niet zo duur, wou ook een op maat gemaakt zadel maar toen ik hoorde dat ze aanpasbaar zijn heb ik toch voor kent and masters gekozen