Word gewoon passen, anders meten en de maten aanvragen.
Ene pony van 1.40 kan door met pony, terwijl de ander een full of cob nodig heeft.
Mijn smalle welshjes van 1.16 hebben maat shet tuig van Ideal. Mijn minipaard van 85cm heeft mini mini shetty. Terwijl mijn shet van 88cm maat mini shet had. Mijn tinker van 1.40 heeft Cob met full gedeeltes (hoofdstel ook cob met full gedeeltes).
keona
Geplaatst: 10-12-12 11:12
ligt ook maar net aan het merk ik had een clever tuig mt shetlander dat op mijn a pony van 110cm lag met hier en daar een gaatje bij geprikt te hebben,maar dit paste ook op mijn pony van 128cm de moeder van de a pony.nu heb ik een ideal mt pony op mijn merrie van 128cm liggen en past goed
Zal aan de bouw van je pony liggen en misschien deels ook wel aan het merk van het tuig denk ik. Ik heb een welsh pony van ± 1.25 en die heeft een maatje shet en dan nog zit het nog niet op het 'grootste gaatje'. Je zal gewoon wat moeten gaan passen denk ik. Heb je geen vrienden/kenissen met tuigen die je even kunt lenen? (Als je daadwerkelijk wat kopen wilt, staat er niet bij, maar ga ik maar even van uit )
Mijn haf van 1.55 heeft maat Cob, alleen de kruisriem is een maatje groter gemaakt. Bij bepaalde tuigen kun je het ook zelf samenstellen, dan kun je een cob tuig nemeen met een full hoofdstel
keona
Geplaatst: 11-12-12 18:54
carien13 schreef:
Bedankt allemaal. Ik heb een stevige new forest pony van 1.48. Ze heeft een full hoofdstel dus denk dat ik wel een full mag hebben?
bij ideal kun je samen stellen dus cob en full onderdelen .ik zou ze komen laten passen,of pony mee nemen/of de pony goed opmeten