Springzadels met verwisselbaar kopijzer, 18 inch?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Springzadels met verwisselbaar kopijzer, 18 inch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 13:11

Welke zadelmerken hebben springzadels (leer/kunststof) in hun assortiment met verwisselbaar kopijzer en in maat 18 inch? De Wintec en Thorogood zijn mij bekend, ben benieuwd of er nog meer merken zijn die bovenstaande kenmerken hebben? Mocht je toevallig zo'n zadel hebben, en deze willen verkopen, dan houd ik mij aanbevolen!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:19

De Rider Pro Saturnus heeft Spring, Dressuur en VZ zadels met verwisselbare boom en kniewrongen (beetje zoals Wintec) kunststof zadel. Verkopen wij voor 250 euro. Erg leuk zadel.

Luf_Midnight

Re: Springzadels met verwisselbaar kopijzer, 18 inch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:15

ik geloof dat tekna ook zoiets heeft, misschien even googlen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:18

De Deuber Maxima Jump, geen verwisselbaar kopijzer maar een verstelbare. Maat 3 komt overeen met 18 inch.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:23

En de luxere versies van Thorowgood natuurlijk, Kent en Masters en Fairfax!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 18:50

rina schreef:
De Deuber Maxima Jump, geen verwisselbaar kopijzer maar een verstelbare. Maat 3 komt overeen met 18 inch.

.... lijkt me niet helemaal kloppen.... maat 3 heeft niets met de inches te maken.

Dank voor jullie berichten. Het zadel zal gebruikt worden voor de jonge paarden, Deuber c.s. valt dus al af. Het zadel dient een enorm brede boom te hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:26

hoogendroog schreef:
rina schreef:

.... lijkt me niet helemaal kloppen.... maat 3 heeft niets met de inches te maken.

Dank voor jullie berichten. Het zadel zal gebruikt worden voor de jonge paarden, Deuber c.s. valt dus al af. Het zadel dient een enorm brede boom te hebben.

Wat lijkt er niet te kloppen? Maat 3 van Deuber is 18 inch. Niks raars of niet kloppends aan. Zij hebben geen inchmaten zij gebruiken maat 1,2 en 3. En ik weet niet of wat voor paarden je het zadel wilt leggen, maar als het nog breder is dan de Appie die ik rijd, kom je in de wide bomen van Wintec.

Let wel, ik mag dan wel western rijden, maar ben niet helemaal gek hoor. Ik weet echt wel waar ik over praat. Ik heb zelf heel lang gezocht en onderzocht omdat ik een zadel (engels wel te verstaan) nodig was voor meerdere paarden. Die dus kwa rug erg verschillend waren. Ik heb die Deuber op zowel de smalste als de breedste (Appie van 1,62 m en breder dan breed) gehad en op beide kon ik het zadel pas krijgen. En kan dus het zadel elke keer per paard zo aanpassen. En hij bevalt me zo goed dat ik ondertussen naast de Jump ook een Dressuur gekocht heb.
Maar goed als je liever eigenwijs wilt wezen, be my guest. Veel plezier met je zoektocht. Ik geloof dat ik wel wat beters te doen heb :evaw:

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:10

Wintec heef toch ook springzadels?
En Thorowgood ook geloof ik.

En idd het klopt wat er geschreven word over de Deuber, die hebben een verstelbaar kopijzer/voorkant en fit 3 komt overeen me een 18 inch zitting, ze werken daar met andere maten.

Voor meer info over de Deuber kijk eens op:

www.equimaro.nl

Wel een stukje duurder denk ik dan een wintec of thorowgood.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:00

kieffer werkt toch ook met maat 1 en 2 als zitmaat?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:03

rina schreef:
Maar goed als je liever eigenwijs wilt wezen, be my guest. Veel plezier met je zoektocht. Ik geloof dat ik wel wat beters te doen heb :evaw:

Oei.. Ik vind het niet heel vreemd hoor, dat ze dacht dat maat 3 niet de inch maat is, bij veel zadels gaat maat 3 over het kopijzer. Maar ze zegt verder toch niets kwetsends of vervelends tegen je? En ze zegt ook niet dat ze denkt dat je gek bent of niet weet waar je over praat.. Gewoon een misverstand joh.. :(:)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:08

Wow zadels..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:42

http://www.hetruyterhuys.be/index.php?p ... &Itemid=11

Deze kan je aanpassen tot XW en dat is best breed.. Door zijn prijs misschien ook interessant, zeker als je het zadel op jonge paarden wil hebben!
Terug te vinden bij ons (duh) maar ik veronderstel dat je het liever wil bekijken en passen, dan kan je terecht bij de meeste zaken die ook BR verdelen!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 18:10

De tekna S line is inderdaad interessant, helaas zijn die er -dacht ik- niet in 18 inch? Is wel jammer, want die vallen in een prijsklasse die erg interessant is voor de jonge paarden (waar we er ieder jaar 3 a 4 van hebben).
Wat de reactie van Rina betreft, ik denk dat ze een beetje met het verkeerde been uit bed is gestapt. Hoop dat ze vandaag een betere dag heeft!
Ik vind Wow niet fijn zitten, net als Passier en Kieffer, zijn gewoon mijn zadels niet. Ik wacht hoopvol op de dag dat Stübben een zadel op de markt brengt met een verwisselbaar kopijzer!Deuber heeft meen ik een mechaniek, en gezien mijn ervaringen met Ainsley zadels... eens maar nooit weer!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:34

Bates :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:48

@Hoogendroog: Jawel hoor, ik heb er laatst nog een besteld voor een klant in 18" dus ze zijn er zeker, in zwart en bruin!