Ik heb zelf de KN Allegro. Ben ik erg weg van, super fijn zadel! Kun je ook heel erg fijn 'zelf' leren zitten. Ik heb geen ervaring met het andere zadel eerlijk gezegd.
Geen ervaring met KN maar ik kan op Anatomica ook met geen mogelijkheid zitten.
Plaisir
Geplaatst: 07-12-12 17:11
Toen ik mijn zadel een paar jaar terug kocht, had ik ook oa deze twee om te proberen. Ik ben voor een KN Allegro gegaan, bij de Anatomica volde ik me te 'opgesloten', kreeg ook kramp in mijn bovenbenen. Ik ben nog steeds tevreden over mijn KN .
Zelf heb ik een KN Allegro gehad, na een keer een paard voor iemand te hebben gereden waar een Anatomica oplag ben ik direct zelf opzoek gegaan naar dit zadel! Na wat wikken en wegen en na toch ook wat andere zadels te hebben geprobeerd ben ik uitgekomen bij een KN Symphonie omdat ik beter lag op mijn paard, maar wat een heerlijke zadel die Anatomica!
Dustyenmax18
Geplaatst: 13-12-12 01:15
Geen ervaring met het KN aleggro, maar wel met 3 verschillende anatomica zadels, Zelf heb ik de anatomica Octant waar ik na 3 jaar nog steeds tevreden over ben, en sinds 2 jaar ook het spring zadel van anatomica gekocht, zit net zo heerlijk zacht.
Ook de kwaliteit van het leer is super, in mijn profiel staan foto's waar het anatomica zadel op mijn paard ligt.
_Nicky
Geplaatst: 14-12-12 12:24
Ik heb de Orion gehad voor mijn paard wat inmiddels verkocht is. Voor mijn paard wat ik nog steeds heb, heb ik een Octant aangeschaft. Ik vind de Orion net iets vrijer dan de Octant, maar beide zadels vind ik top zitten. Je hebt tegenwoordig ook nog twee modellen: de Cygnus short roll en de Cygnus long roll. Daar heb ik nog nooit op gereden, maar ze zien er wel fijn uit.