Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor mijn Haflinger. Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer, en ik weet niet welke zadelmerken en soorten er allemaal zijn.
Wat zoek ik: - Dressuurzadel - geen diepe zit - leer - het liefst bruin
De prijs maakt mij niet zoveel uit.
Marjolijnvdh
Geplaatst: 07-12-12 07:45
Je zult er eerst achter moeten komen welke boommaat en type kussens je nodig hebt. Ik weet niet of je paard al is bekeken door een deskundige die je daarbij kan aviseren?
Succes.
Akecheta
Geplaatst: 08-12-12 19:32
Mijn zadel voldoet wel aan jouw vraag. Ik heb voor mijn tinker een bruine Massimo Trail (dressuur) Heel erg fijn zadel, geen diepe zit (alhoewel het voor mij nog wel wat vlakker mocht zijn, het zadel geeft in ieder geval een "vrije"zit en je wordt niet in een houding gedwongen), model is fijn voor de kortere rondgeribte paarden. Veel schoudervrijheid en breed kussenkanaal. Is ook te krijgen met korte kussens voor de kortere paardenruggen. Succes met je zoektocht en ik sluit me aan bij de tip hierboven: het is belangrijk om je goed te laten informeren door een deskundige.
FHS
Geplaatst: 08-12-12 21:36
Kent & Masters cob-type zadel; ligt perfect op een dergelijke type paard. Geen diepe zit. Engelse makelij, wolgevuld én verwisselbaar kopijzer. Ik help je graag aan een passend exemplaar.
Caroline Flevo Horse Support
mindful
Geplaatst: 08-12-12 21:43
Ik heb voor mijn Haflinger net een Freeform zadel besteld. Is boomloos, alle boomzadels schuiven en dit ligt goed vast.
ja dat had ik dus ook met mijn haf, via bokker hier een prima zadeltje over kunnen nemen voor een prikkie en t past ook nog ! Soms moet je geluk hebben. Anders had ik een Wintec vh nieuwe model gekocht met wisselbare boom.
Zo, nu zal ik eens reageren. Iedereen bedankt voor de reacties en de pb's. Ik roep zeker deskundige hulp in bij het zoeken van een zadel dat bij Wilco en mij past. Dit is ook meer zodat ik kan orienteren. Ik zit inderdaad ook al te denken aan een Kent & Masters. Het word nu wel makkelijker met mijn zoektocht in elk geval.