Paardenschoenen tegen glijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Paardenschoenen tegen glijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 10:07

Iemand die weet of ze bestaan? :+

Mijn paard kan nu enkel buitenstaan in de bak. Maar wanneer die bevriest kan hij daar ook niet meer in. En dan? Ik kan niet met hem gaan lopen, hij staat op ijzers en het is glad. Het loopt een beetje af richting de stallen, als hij daar komt de vallen komt ie vast te zitten onder het hek denk ik.

Dus bestaat er iets als paardenschoenen tegen het glijden op het steen?

fokfanaat

Re: Paardenschoenen tegen glijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:10

waarom kan hij er niet in met vorst? goed de bak vlakken en evt wat zout strooien

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:11

Ja volgens mij bestaan ze.....zag op bokt een advertentie ergens onderin beeld van een westernwinkel en daar stond zoiets als ik me niet vergis.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:13

ja inderdaad waarom zou hij er niet in kunnen sneeuwbeslag en gaan laten lekker.of ijzers er af en als je gaat rijden hoefschoenen,in de bak heb je die niet nodig.en renegade heeft er met studs onder,maar kunnen niet over een ijzer,ook easyboot/dallmer (combi)clogs kun je studs in draaien.succes maar al deze schoenen moeten zonder ijzers

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 10:14

Omdat de bak echt op een rotplek staat naast Amsterdam. Geen idee hoe dat ookalweer genoemd werd. En het staat ook nog eens naast sloten en weilanden. Vaak erg nat en dus erg glad.

De bak vlakken doen we in de winter veel. Hij kan er ook wel in, maar enkel met een beetje vorst en wanneer het erg droog is. Dat is niet zo vaak.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 10:17

keona schreef:
ja inderdaad waarom zou hij er niet in kunnen sneeuwbeslag en gaan laten lekker.of ijzers er af en als je gaat rijden hoefschoenen,in de bak heb je die niet nodig.en renegade heeft er met studs onder,maar kunnen niet over een ijzer,ook easyboot/dallmer (combi)clogs kun je studs in draaien.succes maar al deze schoenen moeten zonder ijzers

Dankje!

Hmm dan ga ik overleggen met de smid, moet hij geloof ik binnenkort toch heen.

Maar helpen die hoefschoenen dan tegen glijden? En kan hij die met studs dan niet gewoon om in de bak?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:25

Geryon schreef:
keona schreef:

Dankje!

Hmm dan ga ik overleggen met de smid, moet hij geloof ik binnenkort toch heen.

Maar helpen die hoefschoenen dan tegen glijden? En kan hij die met studs dan niet gewoon om in de bak?

ja studs zijn normaal tegen glijden maar of het echt heel goed helpt als het gevroren heeft weet ik niet(op asfalt).maar waarom niet gewoon ijzers in winter er af dan heeft paard de meeste grip.en ook zou ik niet weten waarom je met hoefschoenen in een bak zoud gaan rijden.de onder grond is van zand dus zacht paard heeft in een bak geen hoefbescherming nodig!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:13

Als het gevroren heeft is het zand juist hartstikke hard, vandaar de vraag of ik hem dan met studs erin kan zetten (i.p.v. dat ie op stal staat omdat het anders te glad is)

Voor de ijzers eraf ga ik overleggen met de smid.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:15

Ik heb duplo-beslag, is zeer sneeuwproof! Mijn paard loopt 24/7 in een hit-actief, gedeeltelijk bestraat, gedeeltelijk zand/puin. Geen geglij, geen sneeuwklonten of iets dergelijks.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:23

Geryon schreef:
Als het gevroren heeft is het zand juist hartstikke hard, vandaar de vraag of ik hem dan met studs erin kan zetten (i.p.v. dat ie op stal staat omdat het anders te glad is)

Voor de ijzers eraf ga ik overleggen met de smid.

dan gaat het om een buiten bak? ik dacht dat je ze wilde gebruiken in een binnenbak met rijden dus een zand ondergrond die niet bevroren is.denk dat de studs dan wel goed werken,al zou ik zelf toch nog liever kiezen voor zonder ijzers,of inderdaad kunstof beslag als je toch echt ijzers wilt.maar blootvoets is het beste tegen glijden

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:28

Duplo-beslag, zal het onthouden!

Het gaat inderdaad om een buitenbak, die tegelijkertijd de paddock is voor de paarden. Helaas geen weide tot beschikking.

Kunnen in duplo beslag eigenlijk ook gaten voor studs?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:30

Ja er kunnen gaten in voor studs, maar die heb je echt niet nodig voor het buitenzetten in de bak. Alleen als je misschien met drassig weer wil springen op gras.

Edit: hier een topic over duplo.

[BEH] Duplo's kunststof hoefbeslag

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:38

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:32

duplobeslag? Hoe ziet dat eruit? Want ik krijg er een beeld van grote legoblokken bij maar dat klopt vast niet.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:35

Anne_GTI schreef:
duplobeslag? Hoe ziet dat eruit? Want ik krijg er een beeld van grote legoblokken bij maar dat klopt vast niet.

Nou lijkt het wel een beetje op hoor......wat een dingen :+ heb ff gegoogled ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:40

Hier sneeuwbeslag eronder laten zetten, paard staat als het goed is nu op de wei in de sneeuw :) Is de eerste keer dat ik dit beslag heb maar de ervaringen op internet zijn positief voor zover ik weet, dus ik ben benieuwd!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:24

In dat topic hierboven zie je ook hoe ze eruit zien.

Ze zijn wat lomp ja :+ Zie je niks van als ze onder de hoef zitten hoor. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:01

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:43

Mallootje schreef:
Wij krijgen deze binnenkort binnen, dat is misschien wat je zoekt?
http://busse-reitsport.de/en/produktdet ... tNr=631002

Dat zijn dezelfde als van de advertentie die of ik gezien heb :D
Ben benieuwd naar de ervaringen, laat nog is weten als je ze hebt hoe ze bevallen :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:33

Oeps, had niet goed opgelet geloof ik :+