Ervaring HKM Cassandra

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring HKM Cassandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:33

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden.

Gister heb ik van sinterklaas een HKM Cassandra gekregen. Heel leuk en sinterklaas heeft echt zijn best gedaan. :)
Maar ik verbaas me over de onderkant van het dekje? Ik ben er niet over uit wat het nu is, maar het lijkt geen simpele katoenen voering te zijn. Het is heel zacht en met 'peeling' alsof het de voering zelf is? Ik heb de indruk dat dit niet bepaald het handigste en fijnste materiaal is. Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Blijft het goed liggen? Veroorzaakt het geen brandwondachtige plekken? Blijft het dekje zelf goed?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:00

Ik heb een HKM cassandra, de binnenkant is een soort van fleecestof en het is heerlijk zacht en warm op de paardenrug. Ik heb een paarse gekocht een tijdje terug en omdat ik hem zo heerlijk zacht en warm vond (zeker voor in de winter) heb ik onlangs een andere HKM gekocht met zo'n zelfde vulling/binnenkant. Het is goede kwaliteit en het ligt ook goed op je paard.

En HKM is een goed merk hoor, het zou heel vreemd zijn als zij materiaal gebruikten wat brand/schuurplekken zou veroorzaken op een paard. Ik ben juist van plan om er nog eentje aan te schaffen, zoals gezegd voor in de winter zijn ze in iedergeval heerlijk warm als ik het zadel van mijn paard zijn rug haal valt het me op hoe lekker en zacht het voelt.

Anoniem

Re: Ervaring HKM Cassandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:14

Misschien heb ik daar een iets wat andere kijk op, maar als enduranceruiter sta ik er niet bepaald om te springen dat het warmer wordt onder het zadel. Toch bedankt voor je ervaring. :) Ben er nog niet aan toe gekomen om hem te gebruiken maar durf hem zo wel met een geruster hart op te leggen.

Blijft de stof ook mooi in de was?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:55

Nou ja, voor in de winter als je alleen een buitenbakken hebt om in te rijden en je rijdt altijd 'savonds, is het wel lekker voor je paard om iets comfortabels op te hebben lijkt me.En dat gaat voor mij allemaal op ;-) Ik denk dat het wel goed vocht op zal nemen... maar of het ideaal is voor endurance ;-) ...
De eerste van mij zit nu in de was, heb hem nog niet bekeken hoe hij er uit komt. Weet wel dat ik vandaag las dat hij tot 30 graden mag worden gewassen, dus niet te warm (kwam ik bij het googelen tegen omdat ik misschien nog een kleurtje erbij wil haha).