Ik heb net een nieuw zadel, maar die singelsloten zijn net iets te lang voor mijn singel, ik kan haar dus niet strak genoeg aansingelen omdat dan de gaatjes op zijn. het is met zo'n V systeem, maar mijn vraag is kan ik met dat systeem het korter maken?
singelstoten zou ik niet veranderen. het is immers het belangrijkste voor de veiligheid. je kunt beter gaan voor een kortere singel. ( eerst goed opmeten welke maat je nodig hebt )
je kunt ze niet korter maken de singel stoten lopen nou eenmaal niet korter dan de bovenkant van je zadel oftewel koop een kortere singel.....
Marjolijnvdh
Geplaatst: 06-12-12 07:40
Singelstoten kunnen wel korter gemaakt worden. Je kunt ze tenslotte ook vervangen bij slijtage, en dan kortere er op laten zetten. Wanneer ze te lang zijn kan er ook aan de onderkant een stuk afgehaald worden, maar eerst moeten er meer gaatjes in boven de bestaande gaten. Anders weet je niet precies hoeveel eraf gehaald moet worden. Wanneer de singel komt van de Linker bovenkant van de singelstoot tot de Rechter bovenkant, dan is je singel veel te lang.
Bij mijn Spaanse zadel met korte stoten, heeft de zadelmaker er lange opgezet. Neem aan dat het andersom ook wel kan. Maar een kortere singel kopen is wel goedkoper en makkelijker, denk ik.
matasja
Geplaatst: 06-12-12 12:43
singelstoten zelf kun je inkorten door er nieuwe op te zetten ja, maar het v systeem kun je niet inkorten als die te laag hangt ( denk dat dat jouw probleem is?) enige optie dan is kortere singel, dat je al 3 andere aangeschaft hebt is erg jammer( omruilen??) maar het gaat om je eigen veiligheid. een zadel wat in de galop naar de zijkant draait is geen pretje... twijfel je dan paard op de trailer, zadel mee en op naar divoza om singels te passen...
zou hem laten inkorten bij de zadelmaker, volgens mij is dat helemaal niet duur. aangezien er niets vervangen hoeft te worden, even een belletje en je weet de prijs
Ik zou een kleinere singel nemen, ff opmeten en moest die niet passen ruilen. Denk er wel aan dat 1 gaatje van je singelstoot gelijk is aan ongeveer 5 cm.