Bucas Freedom turnout light

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Bucas Freedom turnout light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:32

Nu heb ik gisteren deze 0 grams regendeken besteld en wordt morgen al bezorgd. Daar ben ik erg blij mee want mijn huidige regendeken bleek zo lek als een mandje (na een half jaar) dus snel een nieuwe bestellen..... Nu las ik bij toeval wat oudere boktberichten die erg wisselend zijn over de waterdichtheid en pasvorm van deze deken, jammer en een beetje dom van mij dat ik niet vooraf even hebt gezocht over de ervaringen van deze deken.

Nu hoop ik dat de kwaliteit inmiddels is verbeterd en er ook goede ervaringen zijn met deze deken of dat ik hem beter direct kan ruilen voor een andere.

Dus wie heeft recente goede of slechte ervaringen met deze deken de Bucas Freedom turnout light?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:35

hoi :) ik heb hem ook en ook de medium of die iets zwaardere iig,en ze bevallen mij super :D goed waterdicht en mooie pasvorm,ze zijn alleen de goedkopere versie van de gewone bucas dekens en dat merk je wel, heb namelijk ook de smartex all-in one enzo en die zijn sterker en blijven langer mooi. maar de voering van die dekens zijn fleece en dan heb ik toch liever de gladde voering van de freedom dekens :) succes er mee,en je hebt garantie dus hou je deken zowiezo goed in de gaten! groetjes deess

Paperboy

Re: Bucas Freedom turnout light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:41

Dankje Deess, ben blij dat je er tevreden over bent :D.
Ik wil bewust geen superdure deken omdat in de kudden nog weleens een hap genomen kan worden uit een deken, dus als een goedkopere na een paar jaar op is vind ik niet erg. Mijn huidige deken was 90 euro en die trok ik van de week van mijn paard en paard was zeiknat.... en die was net 5 maandjes oud... misschien eens kijken of ik daar nog wat mee kan. Ga in ieder geval de factuur van de Bucas goed bewaren! Bedankt voor je reactie!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:58

wat voor deken was dat? :(:) ik denk dat die smartex dekens trouwens in een kudde of groep wel heel blijven, is ballistic nylon en super sterk. maar ik heb de paarden altijd apart en daarom kan ik je dat niet bewijzen :D die freedom dekens heb ik wel een gaatje in zitten door een hengst die beet over het draad heen..maar mijn paard had een smartex rain op toen hij tegen de hoek van het hek aan liep, heup flinke wond maar deken heel! ( had eigenlijk liever andersom maar ja :+ ) deken was niets aan te zien!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:01

Ik vind ze erg sterk, goed ademend en warm. Volledig waterdicht. Ze hebben prima pasvorm. Dus ik ben een zeer tevreden gebruiker! Ik heb smartex light volgens mij. Hij zweet er nooit onder en kan de deken zelfs in de winter op.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:05

smartex is de duurdere variant hoor, dit gaat vooral over de freedom turnout, de goedkopere versie :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:09

iemand hier toevalling ook ervaring met de Bucas Power Turnout Extra Classic??

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:16

nee sorry :) heb wel ook een irish turnout en die bevalt ook goed :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:08

Ik ga hem zo passen, ben benieuwd. Gelijk even kijken wat die oude deken voor merk was! Hij is wel lief babyblauw hahaha dat zal leuk staan bij mijn stoere Zweedje...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 08:53

Nou deken past keurig maar meneer bokt in de wei net zolang tot hij hem uit heeft.... er zitten geen bilkoorden aan en nu krijgt hij hem dus uit. Baal er wel van want nu kan hij hem niet meer om, iemand een idee of je er nog iets aan kan laten maken?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:08

Volgens de site van de paardendrogist zitten er wel bevestigingspunten voor bilriemen aan en een bilkoord. Dan moet het met een strotouwtje toch zo opgelost zijn? Mijn paard heeft zich vorig jaar lelijk verwond toen haar deken achter niet vastzat en over haar hoofd waaide.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:52

bilriemen kun je ook gewoon los kopen... ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 11:27

Er zit zo'n koortje aan waar de staart over moet, en die zat vast met de staart erover en dat is een mega dikke zware staart. Maar ondanks dat schijnt hij hem toch uitgetrokken te hebben, alles zat ook nog gewoon dicht...... Ik was er zelf niet bij heb het van de staleigenaresse gehoord. Ik heb liever die banden die je kruislings tussen de achterbenen door kunt doen maar er zitten geen ringetjes volgens mij aan de zijkanten van de deken. Ik doe hem nu ook niet op zolang ik er geen oplossing voor heb. Ik heb de riempjes van een andere deken nu alleen nog bevestiginsringen...

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:55

vervelend :(:) maar je moet bij deze deken zelf de bilkoorden erbij kopen dat heb ik ook, geen probleem :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 17:25

Nou de ringetjes en alles zat er inderdaad dus de bilkoorden van mijn oude deken afgehaald en aan de nieuwe bevestigd. Probleem weer opgelost :D .

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:18

gelukkig :) pasvorm enzo verder goed en blij er mee?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:00

Pasvorm is goed, moet nog de regentest krijgen maar het lijkt me een fijne deken zover ;)