Apart hoofdstel, waar kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Apart hoofdstel, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:36

Hee,

Ik ben opzoek naar een leuk nieuw trens hoofdstel (die ik nooit gebruiken zal), maar ik heb het niet zo op die simpele hoofdstellen van Agradi, Divoza, Horze etc.
Ik heb geen groot budget, €100 ongeveer.

Het hoofdstel moet het liefst rondgenaait zijn, sluitingen acher de oren, brede neusriem, steentjes frontriem, lak en als het kan een aparte kleur bruin, maar ben zeker in voor hele andere stijlen, maar géén lus voor een sperriem!
Zolang het maar apart is, en euh review zou fijn zijn *D

Voorbeelden die ik wel leuk vind maar het niet helemaal zijn:
Kleur
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4001401/13

Tevens iemand die weer waar je leuke lakrijlaarzen kan kopen, maat 37, niet te duur, smalle kuit...
*weet niet of het goed staat*

Groetjes,
Sylvana

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:41

xSlvna

Re: Apart hoofdstel, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:44

Het lipje waar de sperriem doorgaat is er volgensmij aan vastgenaaid...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:46

nou en? die kun je er toch zelf afhalen met een mesje, (stiksel eronder lossnijden) zie je helemaal niets van en anders schoen-of zademaker eraf laten halen :) kleine moeite!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:55

Ik wacht af op andere voorstellen, anders ga ik voor deze, vind hem echt mooi :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:05

Toen ik je beschrijving las moest ik ook gelijk aan de Premiera Monaco denken. Prachtige hoofdstellen :)
Die BR heeft vrouwtje bij ons op stal, is ook een leuk ding maar de Premiera vind ik persoonlijk leuker :)

JessyChurchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:00

Voor mij het zelfde als wat Blacky94 zegt, ik moest ook direct deken aan een Premiera hoofdstel.
Goedkoop maar toch een redelijk goede kwaliteit!
En je kan makkelijk dat lipje voor de sperriem er af halen of laten halen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:36

Die kleur is lastig te vinden , heb zelf een zadel waar enkel de br tobacco kleur bij past. De premiere cognac is veel te oranje dus mocht je echt naar die tobacco kleur zoeken zal de cognac niet passen.

Zelf heb ik een br die is van goede kwaliteit mooi leer maar niet rondgenaaid of lak.:
Afbeelding

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:50

Als je geen lusje wil zou ik kijken naar een stang en trens hoofdstel en dan gewoon de stang bakstukken eraf halen. Heb je een normaal hoofdstel maar dan wel met een neusriem zonder lusje. die van premiera hebben ze ook in het s&t

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:24

Bedankt voor jullie hulp, ben bang dat ik toch gewoon voor een simpeler kleurtje moet gaan, anders gaat mijn zoektocht 'Boomloos zadel + hoofdstel + laarzen' net wat moeilijker worden.

Premiere stang en trens rondgenaait gaat t denk ik worden, maar zie daar maar eens een frontriem voor te vinden... :\

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:25

Een paar dagen geleden heb ik z'n zelfde topic geopend,maar dit hoofdstel zonder lusje in cognac achtige kleur blijkt nog een hele zoektocht,helemaal als je ook geen aansnoerneusriem wilt :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:16

xSlvna schreef:
Bedankt voor jullie hulp, ben bang dat ik toch gewoon voor een simpeler kleurtje moet gaan, anders gaat mijn zoektocht 'Boomloos zadel + hoofdstel + laarzen' net wat moeilijker worden.

Premiere stang en trens rondgenaait gaat t denk ik worden, maar zie daar maar eens een frontriem voor te vinden... :\

Volgens mij kan daar wel een gewone frontriem op omdat het losse riempjes zijn zeg maar, je hebt alleen wel kans dat je de orginele frontriem dan zou moeten slopen omdat ie opgedeeld is naar de verschillende riempjes. Zeg maar :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 16:33

Och dan moet ik dus al de bijbehoorende erbij laten. *ziet door de bomen het bos niet meer*
Dan maar niet rondgenaaid, wit onderlegd met steentjes, of zwart onderlegd?
Of toch maar cognac, maar dan weer de vraag 'Wel of niet rondgenaaid' 'Wit of cognac onderlegd'
Vre-selijk :')

Iemand nog site's met niet te dure lak rijlaarzen, of goeie zadels (boomloos) van een ander merk dan barefoot?

Ben bang dat ik anders toch in het zwart moet gaan, grr

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:16

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:22

Ik zag op de foto dat ze er een stukje leer tussen hebben gedaan zoals je ook aan je bakstukken enz hebt zitten waar je die riempjes doorheen kan doen (lekker duidelijk) anyway je zou kunnen proberen de achterste riempjes er doorheen te halen en dan dat tussenstukje er af te schuiven en anders kan je die nog steeds wel slopen maar dan heb je wel nog een hele frontriem. Zeg maar... :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 19:35

géén idee wat je bedoeld, maar ik snap je toch wel een beetje denk ik...
Gewoon eerst verder zoeken of iemand weet of je ergens een rondgenaaid zwart lak hoofdstel met brede neusriem en een diamantjesfrontriem kunt kopen hahaha

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:44

Ja die ronde stukjes leer om je bakstukken en keelriem etc om de rest van het leren riempje doorheen te steken. Ben ff de naam vd dingen kwijt maar veel duidelijker krijg k t zo 1, 2, 3 ook niet uitgelegd xD

Maar kijk maar eens goed op de foto's, dan zie je het vanzelf wel denk ik. Volgens mij is het verder wel mogelijk om zo'n hoofdstel met glitterfrontriem te bestellen maar dan zou je ff t Premiera topic op moeten zoeken of ff moeten mailen ofzo. Heb iig wel meer mensen daar voorbij zien komen die m met glitterfrontriem hadden gekregen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 20:03

Maar de frontiem-lus is gemaakt op het ronde deel, maar bij de gespjes is het breeder toch? Ach ik kijk eens verder, bedankt! :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:17

Frontriemen kan je ook bij Horsea bestellen geloof ik, moet je even mailen :)

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:16

Seven zit de BR die jij het zacht/ruim bij de oren? dat is namelijk wel precies de kleur die ik zoek.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:22

Bij hypostore kan je ook frontriemen bestellen + plus er genoeg Bokkers zijn die ze geheel naar jou smaak kunnen maken.. Ik heb zelf ook.. Makkelijk te verwisselen hoor :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:33

Ja die is voorgevormd en zacht, mijn dame houd niet van druk achter de oren dus deze is ideaal :D Heb hem nu ook in het zwart besteld voor mn andere paard

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:32