Meten (uitrij) deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daphnm

Meten (uitrij) deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:29

Mijn verzorgpony heeft wel een uitrijdeken, maar die is te klein.
Nou weet ik dus niet welke maat ik wèl moet hebben...
Hoe moet je dan opmeten?
Ik heb wel s gehoord van borst tot staart, maar is dat dan aan de voorkant in het midden, over de buik aan de zijkant, over achterbeen zijkant en dan staart?

alfast bedankt :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:38

Bij een uitrijdeken meet je best de maat van over de schoft tot begin staart (bovenmaat). En de lengte van achter je zadel tot begin staart.
Dan heb je altijd wel de juiste maat, vele uitrijdekens verschillen binnen de bovenmaat ook nog eens in de lengte achter het zadel. Daarom dat stukje ook meten.

Van borst tot staart is ondermaat maar die is meetal niet nauwkeurig.

Rchell

Re: Meten (uitrij) deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:31

Als het goed is hebben uitrijddekens dezelfde maat als gewone dekens, althans, de mijne wel. Dus dan kan je het beste op de label van je huidige deken kijken en 1 maat groter nemen.
Ook kan het per merk erg verschillen, ik heb een oude HH uitrijddeken in maat 195 die op mijn 1.73+ ruin past die normaal 205 of 210 heeft.. Dus het beste kan je de matentabel van de deken die je wilt aanschaffen bekijken (of als je in de winkel koopt je eigen deken meenemen) dan zit je altijd goed.
Succes!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:14

Bij mij zijn de uitrijdekens in dezelfde maat als de gewone dekens gek genoeg altijd te klein..... Denk dat het ook met de bouw van je paard te maken heeft.

janneke_berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:40

hier uitrijdekens in de gewone dekenmaat, hangt van het merk af!