dekenmaten Rambo.. S/M/L

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

dekenmaten Rambo.. S/M/L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 16:09

Ik was aan het kijken naar een deken van Rambo (newmarket uitrijdeken), maar de maten zijn aangegeven in Small, Medium, Large ... met welke 'normale' maten zijn deze te vergelijken?
Mijn paardje heeft onderlengte 180-185 cm ongeveer, twijfel of ik dan een S of een M moet hebben :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:15

Mijn ponys hebben 1 maat kleiner en daar heb ik dezefde uitrijdeken M op liggen. S wordt dus zeker te klein voor jouw paard. Nieuwe ruiter van pony heeft zelfs een L, en dat gaat ook nog erg goed.
Hier wordt je bij 185 ook een m aangeraden :)
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 8503/44807

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 16:35

Bedankt voor je reactie ! als ik dit zo hoor lijkt een S-je me inderdaad te klein... :j hoe groot is die pony dan, waar een L op ligt?
Ik weet namelijk niet of ik misschien zelfs een maat groter moet hebben, aangezien hij over een westernzadel (+ mijn benen :P ) komt te liggen en voor de knop zou worden vastgemaakt.. en de maat 175 (waar ook een M naast staat in de tabel), is ze echt uitgegroeid :n maar als hij een beetje ruim valt kan het natuurlijk wel

x_Milou

Re: dekenmaten Rambo.. S/M/L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:39

Ik heb hem altijd op grote D ponys liggen :) Rond de 1.47.
M en L scheelt niks in de grote van het gat waar het zadel door moet. Dus ik zou een L pakken denk ik, liever ietsje lang dan te kort :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 16:43

Mijn merrie is net zo groot, maar nog in de groei... past jou pony dan echt een L (of is ie eigenlijk te lang aan de achterkant)? kan het me zo moeilijk voorstellen, haha :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:01

L past wel bij die pony, maar het is een hele lange pony, bij een wat kortere pony zou hij waarschijnlijk te lang zijn.