Wij hebben sinds kort een Wintec Cair zadel voor onze nieuwe pony. Voorheen had ik altijd leer, maar kunststof is in onderhoud toch wel erg fijn, vandaar de omslag. Echter heb ik elke keer als ik op dit zadel rijd enorm veel last van mijn kont/ zitbotjes.. Ik heb het idee dat het zit-oppervlak van het zadel gewoon te hard is, wellicht doordat het kunststof is. Komt dit door meer te gebruiken nog goed? Of is een seat-saver in dit geval een oplossing? Ik neig zelf naar een gel-seatsaver, al ben ik bang dat die ook nog te dun zijn om het comfortabel te maken haha.. Wol vind ik dan weer kwetsbaarder..
Ik heb zelf ook een wintec en met buitenrijden ook last van kontpijn, heb me zo'n gelletje gekocht , zit echt lekker nu
turtlelito
Geplaatst: 29-11-12 15:21
Ik had hetzelfde probleem, mijn nieuwe Wintec vond ik ook erg hard. Ook in de winter gekocht, dan is het kunststof ook nog wat harder dan in de winter. Gelijk een bontje erop gekocht, heerlijk zacht en lekker warm. Heb een Christ en na bijna een jaar rijden nog geen slijtage te zien.
Ik heb een mattes bontje, echt heerlijk! Als je bontje koopt, koop dan de echt goede (mattes/christ). Ik heb sinds bontje geen pijn meer in zitbotjes, heerlijk zacht en goede grip dus je zit nog steviger in't zadel.
Zijn die bontjes niet heel erg gevoelig voor viezigheid?
thoraklover
Geplaatst: 03-12-12 19:36
Shanna schreef:
Zijn die bontjes niet heel erg gevoelig voor viezigheid?
Ik heb ook een bontje over mijn Wintec liggen, in het zwart. Gewoon even vochtige lap eroverheen en hij is weer schoon. Viezigheid trekt hij dus niet echt aan, tenzij je er mee door de modder gaat crossen
Mi_Amore
Geplaatst: 03-12-12 19:40
Ik volg even mee, hier ook kontpijn met mijn wintec