Ervaringen FreeMax Evo

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Ervaringen FreeMax Evo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 20:56

Ik vroeg me af wat jullie vinden van de FreeMax Evo, vind het zelf een erg fijn zadel maar hoor er ook veel negatieve reacties over. En nog een vraagje, wanneer is je FreeMax Evo te lang? Is dat net zoals bij een engels zadel, of net zoals bij de Barefoot? Ik heb er een tijdje naar gezocht op google maar kon er niet veel over vinden. Zag wel dat het bij de Barefoot niet zoveel uitmaakt als hij iets te lang is maar ik weet niet hoe dat met de FreeMax zit. (ik heb de leren FreeMax)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:00

freemax idem dito

heb der jaren mee gereden beviel mij en mijn paard prima :Y)
was voor het mooie ook net iets te lang , maar zeker als die ingereden is
en soepeler belast je daar waar je zit het meeste , voor de rest van het zadel was de druk nihil

had er wel goede inlage combi onder
zodat we verzekerd waren van een goede ruggegraat vrijheid
zelf had ik er een hkm pad met extra dubbelle stevige inlages van barefoot er erbij
(was zelf ook niet de lichste :o )

minajtje

Re: Ervaringen FreeMax Evo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:34

ik heb er ook een mooie dubbele pad onder :D heb het zadel nog niet zo lang, was wel even wennen! maar het is een stuk zachter voor je kont als je gaat buitenrijden :o fijn om te horen dat het niet echt uit maakt dat als het zadel ietsje te lang is, dacht zelf ook wel dat het niet zoveel uit zou maken omdat er toch de meeste druk zit op en stuk waar je zit. voor het mooie is de meine net iets te lang maar ik vind het prima zo ;)