Zweetdeken is statisch tijdens vorst. Welke niet!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleLau

Zweetdeken is statisch tijdens vorst. Welke niet!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:44

In de wintermaanden kunnen mijn fleece dekens nogal eens statisch zijn tijdens het afdoen met losrijden.
Dit vindt mijn aard echter niet zo leuk. Hebben jullie tips welke zéker niet statisch zijn. Of wat je eraan kunt doen om het een beetje te verhelpen........

vuurneon

Re: Zweetdeken is statisch tijdens vorst. Welke niet!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:45

Geef mij maar wol :) goed zware wollen deken vind ik lang niet zo statisch als een fleecedeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:46

Wasverzachter helpt iets, verder helpt er niets, door beweging/wrijving worden ze statisch, wollen dekens idem.

Enigste wat beetje helpt is niet zozeer deken over je paard eraf trekken, maar zeg maar netjes op een prop leggen, dus optillen en dan eraf halen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:47

mijn eskadron dralons zijn ook niet statisch zover ik weet.

Dabo

Re: Zweetdeken is statisch tijdens vorst. Welke niet!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:30

Mijn paard heeft er ook last van. ik frot hem ook een beetje op naar het midden, en 'til' hem er dan af. Als ik hem er gewoon aftrek staat arme merrie van schrik achter tegen de muur aan geplakt! :(

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:35

De deken voorzichtig op en afdoen met katoenen handschoenen aan, dat is bij mij het enige wat werkt... ik doe dit al een paar jaar met alle dekens en het werkt perfect!