Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
parzu schreef:ik denk dat het aan het bit licht veel parden doen hun mond open van de pijn hier een filmpje: http://m.youtube.com/#/watch?v=1PIePtrcpqo
Seltje schreef:Ik heb een nieuwe merrie, en ze is echt heel braaf onder het zadel.
Gisteren zijn er foto's en filmpjes getrokken, en het valt echt op dat ze haar mond vaak open spert.
Bij de keuring voor verkoop zijn de tanden na gekeken, dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit, ik zal de dierenarts er nog eens naar laten kijken als ze volgende week komt.
Het opensperren was erger bij haar vorige eigenaar, daar had ze een redelijk dikke dubbelgebroken watertrens. Toen voelde ik ook dat ze probeerde onder de druk uit te komen. Ik heb nu dezelfde watertrens maar in een normale dikte. Hierbij protesteerd ze al veel minder, maar krijg ik nog een opengesperde mond, maar ik merk het zelf veel minder. Ik merk dat ze het probeem ook heeft aan de longe, daarom veronderstel ik dat het niet ligt aan mijn hand (waarvan ik vermoed dat ze wel redelijk stil ligt, maar ik ben niet zeker).
Ook vind ik het bit enorm flexibel, ze speelt er graag mee, en dit dubbelgebroken watertrensje beweegt heel vlot mee.
Qua neusriem heeft ze een gecombineerde neusriem, die redelijk los zit (2 a 3 vingers).
Nu vraag ik mij af waar ik de oplossing moet gaan zoeken, andere neusriem? Ander bit? In plaats van een watertrens een bustrens? Bakstukken toch nog vaster aantrekken, maar dan denk ik dat ik haar zeer ga doen. Gecombineerde neusriem harder aantrekken?
Ik zoek nog steeds een bitpasservice, ik woon in Antwerpen en paard staat gestald omgeving Bergen op Zoom.
Alvast bedankt voor jullie hulp, Seline en Beauty