zadelmerk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laylalome

zadelmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 15:59

hoi!

ik ben opzoek naar een veelzijdigheidzadel voor mijn haflinger-fjord.
Ik wil wel dat het een LEREN zadel is.
ook wil ik wel dat het van een merk is zodat ik zeker kan zijn van de kwaliteit.
weet er iemand een goed merk waarvan de zadels van leer zijn en een lange tijd meegaan?

mltex

Re: zadelmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:02

Ik ben fan van Stubben
Een bewezen Amerk zadel, maar zit wel een prijskaartje aan. Tweedehands zijn ze zeker betaalbaar op de kop te tikken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:05

Het gaat niet alleen om de kwaliteit van het zadel, maar ook om de pasvorm. Je kunt wel een duur kwaliteitsmerk zadel kopen, maar als het niet goed ligt op de rug van je dier, is het waardeloos. Ik zou zeggen, bel een goede zadelpasser die meerdere merken voert, en vraag advies!

laylalome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:43

weet er iemand nog een ander zadelmerk want stubben is nogal duur voor mij

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:20

ik rijd met mijn fjord met een boomloos zadel van barefoot, heerlijk ding om mee te rijden en ligt ook goed. hier voor heb ik een kieffer gehad lag netjes, maar ik vond hem vrij hard en een JC niet zo'n duur zadel, maar een net zadel voor de prijs en hij zat heerlijk en lag netjes op mijn fjord.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:58

Thorowgood en Kent & Masters hebben een heel goed model voor jouw type paard. Ik help je graag aan een passend exemplaar!
Incl. uitgebreid pasconsult door gecertificeerd zadelpasser.

Caroline
Flevo Horse support

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:27

Zelf ben ik weg van Kieffer of JC. Fijne zadels. Jc is goedkoper als Kieffer maar ook wel mindere leer kwaliteit.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:29

ik weet niet echt een merk maar ik weet wel een super goed leren zadel speciaal voir fjorden en haflingers. het staat op markplaats het is een leren zadelkit!! super goed!! weet niet precies het merk :(

angelapoppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:32

hoi iki heb een haflinger en heb een massimo zadel.
je hebt alle soorten daar in ligt bij mijn paard helemaal goed.
het is een mooi leer zadel en prijzen zijn ook best leuk

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:39

Misschien je zadelpasser/makker bellen om te vragen of die wat op voorraad aan tweedehands heeft liggen om te passen.
Misschien kan hij/zijn zo inschatten naar welk merk en type je kan gaan zoeken :j
Iets van Kieffer of Stubben is wel heel fijn, ik heb zelf nu fryso en rossner, maar ook wintec gehad en JC :j

laylalome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 08:24

parzu schreef:
ik weet niet echt een merk maar ik weet wel een super goed leren zadel speciaal voir fjorden en haflingers. het staat op markplaats het is een leren zadelkit!! super goed!! weet niet precies het merk :(

kan je me misschien de link sturen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:14

Thorowgood T8, hele fijne zadels voor fjorden/ haflingers

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:28

laylalome schreef:
parzu schreef:

Het gevaar van een gebruikt zadel via Marktplaats kopen is, dat een zadel scheef kan zijn of om andere redenen niet meteen geschikt is voor jouw paardje (denk bijvoorbeeld aan keiharde vulling). Wanneer je een zadel via een betrouwbare deskundige aanschaft, mag je er (bij mij in ieder geval!) van uitgaan dat dit probleem opgelost is, vóór het zadel op een ander paard wordt gelegd.
Een scheef getrokken boom, door het vanaf de grond zonder krukje opstappen, is in principe niet meer recht te krijgen. Zo'n zadel wil je in ieder geval niet op je paard hebben.

Succes!

Caroline
Flevo Horse Support

Willemke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:31

Wat is je budget? Een gebruikte Stübben hoeft je de kop niet te kosten. Wel even een zadelmaker erbij natuurlijk!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:26

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:50

Fryso zadels. (speciaal voor friezen) maar ik ken genoeg "andere" rassen die een fryso zadel op zijn rug hebben liggen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:56

Ik heb een stubben romanus die al 30 jaar oud is en na toch wel intensief gebruik nog steeds goed. Dus wat is duur. Overigens koop je voor 4 á 500 euro een goede tweede handse Ik heb hier nog wel een Stubben Siegfried vs liggen, boommaat 34 ,18 inch Een ouder zadel ,maar vorig jaar door van Triest nog helemaal nagekeken en opnieuw gevuld. Die mag je voor €200,00 wel ophalen
Laatst bijgewerkt door pillow op 29-11-12 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Willemke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:06

Vooral de oudere Stübbens zijn geweldige zadels! je hebt zelfs goeie tweedehandse voor rond de 200 euro.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:41

thorowgood zijn super fijne zadels :)
heb nu een kieffer voor mijn merrie..
maar op mijn jonge paardje komt toch echt weer een thorowgood..

ik zou je zadel trouwens wel altijd laten nakijken door een goeie zadelmaker en zeer zeker kijken of je de vulling het beste
kan laten vervangen voor weer jaren rijplezier

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:29

Ik heb voor mijn haflinger een Rossner zadel,
hij ligt goed & ik vind hem fijn zitten. Heb het zadel met haar meegekocht, maar volgens mij is het een wat 'ouder' zadel, maar ziet er nog goed uit!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:51

Ik heb een JC Saphir en een Rossner en beide vind ik er lekker zitten, wel heel verschillend. Ik zou als ik jou was een zadelmaker laten komen en vragen om verschillende merkzadels mee te nemen.