WoofWear Brushing boots

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

WoofWear Brushing boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 12:50

Heeft iemand ervaring met deze beenbeschermers:

http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 22&lang=NL

Er staat namelijk bij materiaal; 'ademend neopreen' ... Nou ben ik heel benieuwd wat ik me daarbij moet voorstellen, neopreen met gaatjes erin oid? Ben namelijk op zoek naar enigzins ventilerende beschermers ;)

Ik denk dat ik ze alsnog even een mail stuur, maar misschien kunnen de bokkers me ook wel verder helpen?

SharonBaars

Re: WoofWear Brushing boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:19

Ik vind het ook erg mooie beenbescherming ben benieuwd of er mensen met ervaring zijn.. ook qua maten? is full voor m en achter L? Ik kan verder nergens deze beenbescherming in nederland vinden.. zijn er anderen die dit wel gevonden hebben?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:36

ik heb deze , ik heb 2 paar. (in het wit, zie topic in mijn onderschrift) de benen worden er niet warm onder :)

voor mijn ene paard heb ik Small vooraan, Medium achteraan (hij heeft fijne benen)
voor mijn ander paard Medium vooraan, large achteraan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:45

WoofWear ken ik niet, maar ik heb zelf ook ademende beschermers van NEW.
Volgens mij worden beide merken wel gebruikt in eventing en cross, misschien zou je daar ook eens kunnen vragen?
De NEW heeft een soort 'gaatjes'en een harde plaat erin,ik gebruik ze met pittige buitenritjes of springen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 14:00

@florence123: bedankt voor je reactie! :)
Komen de maten (bij jou) dus overeen met deze tabel?
http://www.woofwear.com/download.php?ty ... IMAGE&id=2

En kun je misschien beschrijven wat voor soort materiaal het is? Want ik kan me dan niet voorstellen dat het gewoon dicht neopreen is, dat wordt wel warm namelijk... En wat voor stof is de buitenkant, makkelijk schoon te maken?

@darkchrystal: Die NEWs zijn toch gewoon recht aan de achterkant? Want ik heb al een paar beschermers die vergelijkbaar zijn, maar ben niet tevreden over de pasvorm... Heb het liefst óf flexibele beschermers óf die gevormd zijn naar het been en dus goed aansluiten :) daarnaast heb ik stiekem een voorkeur voor de kleur bruin, hihi :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:57

jaa ongeveer, alleen mijn klein paard heeft een S en een M.
het is gewoon neopreen met kleine gaatjes in, en de andere laag die aan de binnenkant van het been is vormt zich makkelijk naar het been.
doordat de beschermer zo geen harde schaal heeft (zoals standaard peesbeschermers) ademen ze volgens mij beter.

de witte zijn niet makkelijk schoon te maken, maar dat is omdat ze wit zijn :Y)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:00

Haha, maar dat weet je natuurlijk van tevoren, dat die niet wit blijven :') wie heeft uberhaupt ooit bedacht dat er witte peesbeschermers, dekjes, handschoenen, rijbroeken etc bestaan?? En witte paarden, nog erger... Daar moet je al helemaal niet aan beginnen := :D

Anyway, ze klinken wel goed :j ik heb ook liever beschermers die zich aanpassen aan het been dan die harde peesjes.. Die zijn (qua bescherming) voor echte klappen misschien beter, maar gelukkig maken we die zelden mee :Y)

Die witte op de foto's van jou topic, zijn dat de M of de S en hoe groot is dat paard? Ik denk dat ik een S zou moeten hebben voor mijn paardje van 1.46 maar volgens de tabel zit ze precies tussen 2 maten in (zoals altijd) :roll: was handig geweest als de hoogte en omtrek erbij stond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:01

Klopt wel wat je zegt Klimop, de NEW beschermers zijn harder.
Althans aan de achterkant. Ze zijn niet helemaal flexibel maar dat is ook wel logisch voor cross/eventing.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:21

Klimop schreef:
Haha, maar dat weet je natuurlijk van tevoren, dat die niet wit blijven :') wie heeft uberhaupt ooit bedacht dat er witte peesbeschermers, dekjes, handschoenen, rijbroeken etc bestaan?? En witte paarden, nog erger... Daar moet je al helemaal niet aan beginnen := :D

Anyway, ze klinken wel goed :j ik heb ook liever beschermers die zich aanpassen aan het been dan die harde peesjes.. Die zijn (qua bescherming) voor echte klappen misschien beter, maar gelukkig maken we die zelden mee :Y)

Die witte op de foto's van jou topic, zijn dat de M of de S en hoe groot is dat paard? Ik denk dat ik een S zou moeten hebben voor mijn paardje van 1.46 maar volgens de tabel zit ze precies tussen 2 maten in (zoals altijd) :roll: was handig geweest als de hoogte en omtrek erbij stond..

in dat topic is dat de M vooraan en de L achteraan, hij heeft erg zware benen (standaard peesbeschermers zijn te klein) en hij is 1m70.

Mijn ander paard is 1m64 en heeft de S vooraan , en de M achteraan (zie foto hieronder)

Afbeelding

ik denk dat je het best een S en een M neemt :) een maat groter was bij mijn klein paardje echt té groot.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:23

dit ben ik trouwens niet op de foto :Y) wel mijn paardje

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:31

Bedankt voor de info! Ik denk dat ze dan inderdaad een S moet hebben en absoluut niet groter... ik vertrouw die tabellen sowieso niet, want ze kloppen nooit bij mij :+ Dus vraag het dan liever voor de zekerheid nog even na..

Dacht al, de ruiter ziet er nogal mannelijk uit _O-