boomloos???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

boomloos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:27

hoi, we hebben een half arabiertje waar het zadel niet van past. nou zat ik te denken aan boomloos omdat hij weer begint met trainen dus als hij nu een passend zadel heeft en hij traint en krijgt spieren , dan past het zadel weer niet en begint het weer opnieuw
o ja, hij is 6

deze vind ik leuk :
http://www.equitotaal.nl/boomloos-zadel

en voor m'n draver wil ik ook een ander zadel, gewoon voor de leuk :) aleen is ze een beetje rond :( zij is 10, en heeft een peesblesure. vind ik een boomzadel veel werk om optegooien voor 10 min stap 2 min draf en 10 min stap

dus, hebben julie advies, wel / niet doen waarom en wat informatie over boomloos
Laatst bijgewerkt door unihorses op 24-11-12 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:32

Ik zou zeggen kijk voor een tweedehands barefoot, die zijn er ook wel voor die prijs en die zijn van beter materiaal..
Prima zadels, en de pommel is makkelijk te verwisselen zodat je hem op meerdere paarden makkelijk kunt gebruiken.

http://www.boomloosrijden.nl staat veel info

dit is het boomloos topic
[HAR] voor en nadelen boomloos zadel

unihorses

Re: boomloos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:41

is zo'n zadel dan niet al gevormd naar het paard ?
maar voor de 1 dus een 2e hands en die voor de luek kan deze wel?
en ik wist dat topic maar het waren te veel bladzijden

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:43

barefoot in flexibel, het vormt zich naar de paardenrug, als het er op ligt.. Het blijft niet in die vorm staan... Op een ander paard vormt het gewoon weer mee, het is heel flexibel..

Je kan deze vraag ook even in het boomloos topic stellen, daar zijn veel boomloosjes, dus dan krijg je denk ik een sneller antwoord dan hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:44

misschien een barefoot testen?
er zijn verschillende aanbieders die dat doen
voor een kleine prijs

ik weet niet waar je woont anders zou je die van mij mogen testen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:02

oldeholtpade :) maar er zijn mensen die zegen ja, dat moet je niet doen en straks rij je zijn hele rug naar de maan en verpest je hem en je moet er niet zelf mee lopen experimenteren

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:06

ik vind die jij zelf aangaf een erg fijn type zadel. heb zelf een freemax evo, maar dan leer. en ben daar erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:08

ik rij mijn 4 jarige ermee in...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:11

deze pony is 5 of 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:41

ik gebruik hem ook op mijn 21 jarige arabier

je moet het gewoon eens proberen en kijken wat je ervan vindt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:30

oke, die onzin van je rijd direct z'n rug kapot is dus niet waar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:41

je zal echt niet direct een rug kapot rijden , maar hou er wel rekening mee dat het kwa pasvorm en kwaliteit beduidend minder zal zijn dan de bewezen merken ...
dit zadel kun je trouwens voor ene kwart van de prijs nieuw kopen bij de producent, even rondje ebay doen :j
maar die prijs zou in ieder geval duidelijk moeten zijn wat betreft je er van mag verwachten , ook wat betreft kwaliteit van materialen ...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:28

dus barefoot zou eenbetere keuze zijn?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:50

Ja, en met een Barefoot rij je zijn rug juist niet kapot.
Die andere is gewoon van stof, zal niet lang meegaan en de drukverdeling zal ook wel niet zo goed zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:22

drukverdeling van het zadel zelf is bij de link in de openingspost prima op te vangen met een goede pad met inlagen , dat is het probleem niet
maar als je gewoon goed gaat kijken naar het zadel zie je dat de vorm wat tegenvalt, hoekig etc , niet echt goed aangepast aan de vorm van de paardenrug in het algemeen.
hierdoor loop je gewoon het risico op schuiven etc .
de levensduur zal idd door de gebruikte materialen ook niet bar hoog liggen :n

voor een buitenritje zo af en toe zou het prima kunnen voldoen , als je het gebruikt in combi met ene goede pad, maar ik zou er niet al te veel van verwachten .
tweedehands zag ik hem ook al voorbij komen trouwens :j
maar als je hem wil proberen, zou ik eerst via ebay eens kijken of je hem bij de fabrikant kan krijgen, ben je met verzenden echt nog dik goedkoper uit dan via een winkel

barefoot zal idd kwalitatief vele malen beter zijn , alleen al door de gebruikte materialen (duurzaamheid van het product)
pasvorm (ze zijn al even bezig en flink doorontwikkeld )
tweedehands prima te krijgen , torsion is tweedehands minder te krijgen, maar ook kwalitatief heel sterk , en zo zijn er ook nog ene heel setje budgetmerken die een betere pasvorm en betere kwaliteit zijn die tweedehands zo rond de verkoop prijs van het zadel in de openingspost te vinden zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:36

Het zadel dat je noemt is een vrij stug en vormvast type boomloos...en dan ook nog de goedkoopste van de goedkoopste kwaliteit in dat type stevig boomloosje. Door de stijfheid moet het ook maar net passen.

Ik zou zelf ook veel eerder een 2e handsje van een goed merk kopen. Soms zie je bvb. een Barefootje echt spotgoedkoop langskomen en een goed merk is veel waardevaster, als je er dan netjes mee om gaat dan verlies je er weinig op als je hem weer verkoopt.

Het zadeltje uit de link is iets waarvan ik echt verwacht dat veel mensen hem kopen vanwege de lage prijs, waarna hij vervolgens niet bevalt en weer te koop gezet wordt. En met een beetje pech zijn die mensen dan nog afgeknapt op "boomloos" ook, terwijl er veel verschillende soorten boomloze zadels zijn die onderling heel erg verschillend zijn qua pasvorm, zitgevoel en flexibiliteit.

En daarbij is hij in Nederland idd. nog te duur ook, die dingetjes worden voor een paar tientjes gemaakt.

Ik snap overigens niet je opmerking dat je een boomzadel veel werk vindt om op te gooien?
Een boomloosje vraagt dezelfde handelingen hoor :P