pfiff zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laylalome

pfiff zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 10:50

hey,

ik ga binnenkort een zadel kopen en ben nu een beetje aan het kijken van welk merk.
het wordt een veelzijdigheidzadel en ik vond de zadels van pfiff er heel goed uitzien.
heeft er iemand ervaring met zadels van pfiff?

matasja

Re: pfiff zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:28

Wat je ook neemt, koop geen pfiff!! Heb er ook een paar gehad, na 1 keer rijden laat het "leer" al los!
Je krijgt echt heel snel bruine kale vlekken, en onderaan waar de beugelriemen zitten gaat het leer oprullen.
Vreslijke kwaliteit, maarja kosten ook 99 euro nieuw.
Zou je aanraden dan een wintec of merano te nemen, die zijn qua kwalteit leer vele malen beter!

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:46

Pfiff heeft ook wel wat duurdere zadels (rond 600 euro nieuw). Ik heb er een keer 1 op proef gehad (een al wat ouder model) voor mijn jonge paard, maar dat was echt een prut ding. Slechte kussens en ik vond het zadel in zijn geheel er totaal niet degelijk uit zien. Ik weet niet precies wat je budget is, maar ik persoonlijk zou in die prijsklasse voor bijvoorbeeld een JC of knightrider gaan of een wat ouder 2e hands duurder merk.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:39

matasja schreef:
Wat je ook neemt, koop geen pfiff!! Heb er ook een paar gehad, na 1 keer rijden laat het "leer" al los!
Je krijgt echt heel snel bruine kale vlekken, en onderaan waar de beugelriemen zitten gaat het leer oprullen.
Zou je aanraden dan een wintec of merano te nemen, die zijn qua kwalteit leer vele malen beter!

Tik hier bij de zoekbalk merano of zadelmarkt in en je koopt die nooit voor je leven!! Kies inderdaad wintec of rider pro neptunus

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:43

Het nadeel van Pfiff is dat alle hun zadels dezelfde naam hebben. Veel merken hebben goedkopere versies(mindere kwaliteit) en de duurdere versies(betere/goede kwaliteit) bij pfiff heet het allemaal het zelfde. Ik denk als je naar de duurdere versies gaat je wel betere kwaliteit hebt maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze goed op je paard liggen. Dus kijk naar meerdere merken zodat je keuze hebt als er een van de merken niet goed ligt.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:57

Pfiff heeft het helaas het nadeel dat ze zadels hebben in prijzen varieerden tussen de 90€ en de €1000,- Tja voor die €90 kan je niets verwachten(op alle vlakken) terwijl de duurdere zadels vergelijkbaar zijn met bv kentaur/JC qua kwaliteit, een goede middenklasser dus.
Dus rest maar 1 vraag, welk type had je op het oog? Dan is er duidelijker aan te geven welke kwaliteit je kan verwachten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:33

voor 99 euro kan je ook niet veel verwachten moet ik eerlijk zeggen ;) maar over Pfiff heb ik dan ook nog nooit iemand tevreden gehoord.
Zelf nog nooit op een zadel ervan gereden maar wel in handen gehad toen een vriendin opzoek was naar een zadel.
Als je voor een duurdere versie gaat, zal de kwaliteit hopelijk wel wat beter zijn.
Maar toch persoonlijk zou ik dan liever naar een goed tweedehands zadel kijken dan naar een pfiff nieuwe.

ik las bij iemand in de reactie Merano, uhm dan zou ik denk ik zelf nog eerder voor pfiff kiezen :=
die zadels kan iedereen maar beter weg gooien wat een prut al moet ik zeggen dat ik een tijd zo'n zadel op een pony van iemand had liggen omdat die best lastig was en zo'n zadel wonder boven wonder wel lekker lag.
maar het is gewoon prut :o

Kijk dan liever naar een tweedehands kieffer of iets van wintec?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:43

Als je een goed zadel wilt dat niet te veel kost, zou ik inderdaad naar een wintec of een deftig tweedehands zadel gaan. Ik heb zelf voor 80 euro een kieffer op de kop kunnen tikken. Er mankeerde niets aan, het was alleen oud en al eens hersteld geweest. De boom enzo was nog helemaal in orde! Koopje dus. Goed uitkijken en niet het eerste het beste kopen dus!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:14

Ik heb een pfiff pilot een veelzijdigheids zadel richting spring. Super fijn zadel en is nog super netjes, morgen komt de zadelmaker want ik wil een nieuw zadel en ik krijg er ong 500 euro voor terug.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:54

Pfiff heeft een brede collectie zadels van goedkoop naar een goede kwaliteit (boven de €1000,-)

Het duurdere segment zadels van Pfiff zijn goede zadels met een goede pasvorm en kwaliteit.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:57

kiki1976 schreef:
Pfiff heeft een brede collectie zadels van goedkoop naar een goede kwaliteit (boven de €1000,-)

Het duurdere segment zadels van Pfiff zijn goede zadels met een goede pasvorm en kwaliteit.

Helemaal mee eens!! Met het duurde segment zadels van Pfiff is niks mis mee! Heb zelf de cognac kleur gehad, heerlijk zadel.. Als er ooit weer eentje komt leg ik er gewoon een Pfiff weer op! Kreeg heel veel complimenten erover

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:12

matasja schreef:

je hebt inderdaad hele goedkope KARTON LEDER met een flinterdun laagje leder bedekt zadels van pfiff
maar ook heeeeeeeeeeeele goede lederen ( zijn wel ff iets duurder)

je kan niet zomaar zeggen dat alle pfiff zadels goed of slecht zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:52

Eens Nickyu. wat kan je nu eigenlijk verwachten van een zadel van €100.-.....

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:15

dit was mijn cognac zadel van een jaar oud

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:04

Ik heb ook een vrij duur Pfiff zadel, een london kleurig springzadel en de zadelmaker zei dat het prima kwaliteit was, en de vulling gewoon wol was. De goedkope zadels zou ik nooit kopen ipv slechte vulling en leerkwaliteit.

Het amaretto dressuurzadel hierboven staat ook goed aangeschreven :j