martingaal aan brede singel vastmaken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

martingaal aan brede singel vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 10:04

Beetje vreemde titel maar ik kon het niet beter omschrijven :o

Ik heb een mattes lamswollen singel die heel breed is in het midden en voorzien van D-ringen om hulpteugels aan vast te maken. Tot zover helemaal goed, maar nu wil ik voor het springen en buitenrijden een martingaal gaan gebruiken, maar al die dingen hebben een leren lus die niet om mijn singel past.

Prima, daar zijn de D ringen dus voor, dus musketonhaak aan de lus en klaar. Helaas blijkt het niet zo te werken.
Probleem waar ik tegenaan loop is dat er wel een grote lus aan de martingaal zit, maar dat deze zodanig is bevestigd dat je er geen musketonhaak aan vast kan maken omdat de gesp niet los kan. Je kan hem de lus wel groter en kleiner maken, maar helemaal losmaken kan niet zonder alles kapot te maken.

Volgens mij zijn er zat springers die hetzelfde probleem hebben als ze een singel met buikflap hebben, hoe maken die de martingaal vast?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:10

Ik snap wat je bedoelt!!! Martingaals in de westernwereld worden vaak verkocht met musketonhaak eraan.
Super handig natuurlijk.
Ik zet vaak mijn paard vast met halster aan de muur, dan mijn zadel erop en dan het hoofdstel in.
Vaak had ik al aangesingeld, wat dus niet werkte...
Vond het zonde om mijn goed martingaal weg te gooien, dus heb ik er zelf een karabijnhaak aan gezet.
Werkt prima!!
Laatst bijgewerkt door _ENGEL_ op 23-11-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:11

_ENGEL_

Re: martingaal aan brede singel vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:11

Haha...
Die bedoek ik dus ;)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:14

Je kan er ook even mee naar de schoenmaker. Even een stiksel los, klip er bij tussen en dan weer vast naaien. Ben je waarschijnlijk weinig kwijt, maar voldoet ie weer prima!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:16

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:16

Probleem heb ik ook gehad, nieuwe martingaal gekocht waar de musketonhaak WEL aanhing! (die er ook niet zomaar af kon)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:17

Ik had dat zelfde probleem Ik heb de ringen waar de teugels doorgaan er even afgesloopt. Je moet er echt met wartel hebben, zoals deze:
http://www.pfiff.com/nl/producten/deken ... ld-101300/
Die heb ik over de brede riem geschoven die om de singel gaat.
Dan heb ik de ringen er weer aanlaten zetten door een laarzenmaker

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 11:09

Puera schreef:
De meeste buikflapsingels hebben een bevestigingspunt voor de martingaal. Bijvoorbeeld: http://www.google.nl/url?source=imgland ... 3BBB_StP8g

Kun je de martingaal ook niet met zo'n karabijnhaak aan de singel bevestigen inderdaad?
[ Afbeelding ]

Dat is slim +:)+ , zo een heb ik hier nog liggen, heb daar helemaal niet aan gedacht!