dekenhals, geen ringetjes, andere optie ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luca_t

dekenhals, geen ringetjes, andere optie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:51

ik heb een deken voor mijn pony, maar daar zit geen hals aan. nu word de vacht op zijn hals toch wel echt dik, dus wil ik graag een halsstuk kopen.
maar.. toen kwam ik erachter dat er geen ringetjes aan mijn deken zitten waardoor ik een halsstuk niet kan vast maken. :+
zijn er nog andere opties, bijvoorbeeld een hals waarbij je geen ringetjes nodig hebt?

Guusje1

Re: dekenhals, geen ringetjes, andere optie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:08

Ik volg even. Ik heb volgens mij ook geen dekens met ringen. Wel een bucas waar een bucus hals aan kan met klittenband, maar ik kijk dan liever eerst naar een goedkopere oplossing. Misschien kan er op 1 of andere manier ringetjes aan een deken gezet worden?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:12

Nika heeft dekens met hals voor niet al te veel geld. Ik heb dit probleem opgelost door gewoon een losse halsdeken te kopen voor er overheen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:14

Dus je hebt gewoon een losse hals zonder te bevestigen aan het deken? Blijft dat goed zitten dan? Kan me voorstellen dat ze die gauw afgooien als ze in de wei lopen ofzo.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:20

Werkt niet.. Enige oplossing is ringetjes erop te laten maken... Misschien zelf doen?
Stalgenootje van mij had 2 bilriemen bevestigd aan de hals, en de hals opgedaan en dan de bilriemen als een singel vast gemaakt zeg maar.
Gevolg, paardlief doet hoofd naar beneden om te eten, en kan zo uit de hals stappen. Geen optie dus. Blijft beter zitten als de hals onder de deken wordt gedaan, maar nog geen fijne oplossing.
Enige optie is inderdaad om er zelf ringen aan te maken, of je koopt een goedekope Nika deken met een hals die je erover heen kunt doen..

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:21

Ik heb gewoon 3 ringen aan mijn deken laten maken! Geen probleem!

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:23

Bij een zeilmakerij (daar werk ik bij maar ja texel is niet echt dichtbij) je deken laten aanpassen zodat het wel past. Moet wel lukken voor rond de 20 euro denk ik..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:24

gewoon langs de schoenmaker gaan, heb ik ook met die van mij gedaan 3 ringen voor nog geen 8 euro :)
wel om denken dat ze er een extra flapje bij doen, en niet in de deken stikken ivm waterdichtheid .

luca_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 12:48

Livito schreef:
gewoon langs de schoenmaker gaan, heb ik ook met die van mij gedaan 3 ringen voor nog geen 8 euro :)
wel om denken dat ze er een extra flapje bij doen, en niet in de deken stikken ivm waterdichtheid .

extra flapje ??

ik laat denk ik gewoon ringetjes bijzetten :)

bedankt voor de reactie.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:52

En klittenband erop monteren ? Naaien of plakken, je hebt bv klittenband die ze op zeilen van boten etc gebruiken om de flappen te sluiten en die plakken zo hard dat je denkt dat er 2 seconden lijm opzit :D

Anders een paar stikjes erdoor en voilà... Problem solved '

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:07

bij me shetlander heb ik een paarden hals of van een rambo deken, hij is zo lang dat hij makkelijk onder me deken kan, en hij past echt super.
shetland halsdekens waren allemaal te smal bij der hals. dus dit is een prima oplossing

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:15

Dat regent dan toch in als je hem IN je deken stopt ?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:48

In principe was deze hals erg lang, dus zou het paard geen last van inregenen moeten hebben, maar die test heeft het nooit kunnen doorstaan, omdat de hals vastmaken al een probleem an sich was.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:36

lucajulia schreef:
Livito schreef:

extra flapje ??

ik laat denk ik gewoon ringetjes bijzetten :)

bedankt voor de reactie.

met extra flapje bedoel ik dat ze hem niet aan je regendeken vastmaken, maar er een stukje stof bovenopdoen en die aan de deken vast maken en daar de ring aan vast maken anders is je deken niet meer waterdicht :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:45

An stik je toch evengoed in de deken zelf

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:45

ja maar dan zit er wel een 'extra' laagje over :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:09

inregenen heb ik geen last van, hij blijft eigenlijk mooier liggen dan me halsen van me rambo dekens die aan me rambo vast zitten bij de grote paarden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:42

EvitaHitalia schreef:
Dus je hebt gewoon een losse hals zonder te bevestigen aan het deken? Blijft dat goed zitten dan? Kan me voorstellen dat ze die gauw afgooien als ze in de wei lopen ofzo.

Nee geen losse deken, een extra deken met vaste hals.