Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
.
felinehoi schreef:Nu is mijn vraag dus, als ik een zadel via internet koop, kan een zadelpasser/maker dan gewoon datzelfde zadel aanpassen aan mijn pony? Niet dat ik gelijk een ander zadel dat waarschijnlijk toch weer erg duur word moet aanschaffen?
Ik ben van de zomer met mn pony naar de ruiterwinkel in de buurt gegaan, we hebben samen gekeken en kwamen toen uit op een prachtig leren euroriding zadel paste perfect heb een rondje gereden en was uiteindelijk met alles er op en eraan (van singel tot dekje etc) 415,- kwijt. Wel een tweedehandszadel maar dat zie je er echt totaal niet aan! Ik weet niet waar je woont? Maar dit is zeker een aanrader om met je paardje heen gegaan of zoiets vergelijkbaars (deze winkel is gelegen bij rotterdam btw)
Ik heb helemaal niets met leren zadels, een stuk zwaarder, vaak ook niet echt mooi, eerder slijtageplekken (tenminste mijn ervaring, ga op dezelfde manier met de zadels om.... maar mijn leren zadel zag er toch (ook gewoon netjes onderhouden) minder mooi uit na een paar jaar (verkleuring)... Heb nu een wintecje, ideaal 
).
Ik ben niet zo'n fan van leer...) En ook fijn licht qua gewicht... Gypsy schreef:Ik heb op mijn 16e voor 300 euro een prima boomloos zadel gekocht. Waarom zoek je geen leuke barefoot?
volgend jaar ga ik wedstrijden doen en wou ik eerst een goed dressuur zadel hiervoor. Volgend jaar ga ik ook beginnen met springen, en dressuren met een boomloos gaat nog wel, maar springen niet echt. Veelzeidigheid wil ik liever niet. Dus denk eraan om toch eerder een springzadel aan te schaffen, maar daar geld dan dezelfde vraag ook voor!
) ik heb een norton zadel gepast met kopijzer ofzo?? en die kon die heel makkelijk aanpassen in iedere boommaat. Dus als ik jou was zou ik voor een 2de hands kunststof norton zadel gaan en dan door een zadelmaker laten aanpassen, maar als je pony/paard een te lage schoft heeft en een beetje rond is zal ik het niet doen. Bij ons pastte die niet door de aparte bouw van mijn verzorgpony haha
(Tenminste... waar ik was) dus dan zou ik gewoon voor een nieuwe gaan... 2e hands kwam ik ze iig niet echt tegen? (zocht namelijk een kunststof zadel, 2e handje, uiteindelijk voor een nieuwe Norton gegaan en alles in het bruin maar besteld... Ik blijf houden van mijn Wintecje (dressuur) maar verzorgster is een vzh zadel gewend, dus kwam er even een nieuwe set
)