Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
spicegirl schreef:circle A is een C merk, van mindere( lees ; geen) kwaliteit.
circle Y daarentegen is een goed en degelijk merk.
cirlce A rijdt ook mee op de naam van circle Y.(lijkt erop , dus een leek kan erin trappen)

) circle A is nooit een leidend merk geweest. wil niet zeggen, dat ze vroeger geen goede zadels maakten.maar pakweg 30 jaar geleden, was de kwaliteit-van tack en zadels in het algemeen-, veel beter. en daarvoor nog beter.
ik zou eerder een trainingshoofdstel kopen van circle Y, als een showhoofdstel. m.u.v. van de vintage, die zijn weer heel goed.JuravelOX schreef:Nou ik weet niet maar het ligt er ook aan hoe iemand er mee om gaat he in onderhouden, of je het dan iedere dag gebruikt of incidenteel of meerdere paarden of maar 1 paard......
Je kan mij niet gaan vertellen dat je niet voor een merknaam betaald. Ik geloof wel degelijk dat je ook voor een merknaam betaald of het nu paardenspullen, kleding of what ever dan ook is....
Hoe een zadel voeld en zit lijkt mij voor ieder mens verschillend en heeft,vind ik, niet te maken met duur of goedkoop. Ik heb vorige week een aantal dressuur zadels uitgeprobeerd en of ze nu duur of spot goedkoop waren maakte niets uit.... dan vond ik weer een duur zadel goed zitten en dan weer een goedkope en zo ging het over en weer. Het lekker zitten vind ik een zeer persoonlijk iets wat je moet voelen en niet van te voren kan zeggen van "ow die is goedkoop dus......"