[WN] Circle A vs Circle Y westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom007

Circle A vs Circle Y westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 16:20

Dag allemaal,

Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de Circle A en Circle Y westernzadels? Ik ben hier namelijk erg benieuwd naar.

Bedankt!

Martine

Re: Circle A vs Circle Y westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:21

HAR -> WN-TR

Ik verplaats je topic naar het western gedeelte, daar zullen ze je vast kunnen helpen.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 16:22

Ok, dank je wel!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:42

circle A is een C merk, van mindere( lees ; geen) kwaliteit.
circle Y daarentegen is een goed en degelijk merk.
cirlce A rijdt ook mee op de naam van circle Y.(lijkt erop , dus een leek kan erin trappen)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:58

hm over de kwaliteit kan ik het absoluut niet met je eens zijn, want mijn zadel ziet er super goed uit, leer is van uitstekende en heel goede kwaliteit (gekocht bij de Outfitter Groessen juist op aanrader van verschillende mensen).
Zadel is zeer intentensief gebruikt heb er nooit problemen mee gehad of zijn er onderdelen kapot gegaan of snelle slijtage, nee integendeel hij ziet er piek fijn uit. Het enige wat ik afgelopen jaar heb moeten vernieuwen zijn lederen delen voor de singel, maar dat is bij heeeel veel meer zadels zo...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:00

Ik dacht begrepen te hebben dat de Outfitter de Circle A zadels heeft ontworden en heeft laten maken in Amerika?! Mocht dit helemaal niet kloppen, dan mijn excuus!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:03

spicegirl schreef:
circle A is een C merk, van mindere( lees ; geen) kwaliteit.
circle Y daarentegen is een goed en degelijk merk.
cirlce A rijdt ook mee op de naam van circle Y.(lijkt erop , dus een leek kan erin trappen)

Ben wel erg benieuwd wat de reden is dat je aan je mening/ reactie komt....... heb je er ervaring mee? problemen onder vonden? .......

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:05

waarom vraag je het dan ?
en wat voor vergelijkingsmateriaal /ervaring heb je qua leer kwaliteit ? ik heb alles gehad, van goedkoop, tot echt heel duur. geloof me-er is heel veel verschil.
het blijft toch een C merk.de zadels die ik heb gezien, varieren in prijs van 300 $ tot 500 $.
een goed merk hoofdstel is al duurder als dat.
de revieuws die ik zag, waren ook niet zo.
maar goed, als jij blij ermee bent, houden zo :j
enne; van mijn zadel (s) heb ik nooit wat hoeven vervangen ;)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:08

Ik vraag naar algemene verschillen...... niet alleen naar kwaliteit. Ieder mens zijn eigen mening die ook gegeven mag worden....

Waar staat het dan dat het een C merk is? 300 tot 500 dollar? uhm ja en hoeveel euro is dat? En dan wil ik wel lezen hoe je daar aan komt en waar dat vandaan komt?!

Zeg nooit nooit....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:18

ik zeg wel nooit.ik spreek uit ervaring.ik heb echt al heel wat leerwerk in handen gehad.er zijn wel merken, die voor een redelijke prijs degelijke dingen hebben,die een leven lang goed meegaan,maar in de goedkope sectie ben ik het nog nooit tegengekomen.buy cheap,get cheap.dat gezegde is er in alle talen,en dan zit er toch wel waarheid in.
je kan beter een goed merk 2ehands kopen..
200 tot 350 euro.

ja, wat is het verschil tussen een schoen van Zeeman, en een van Adidas ? allebei schoenen.en sommigen lopen net zo goed op merk, als merkloos.
het verschil zit m vnl. in kwaliteit.goedkopere modellen zijn vaak namaak van duurdere modellen, zonder het patent in de weg te zitten.dus heeft een goed merk een populair model, komt een minder merk al gauw met een look-a-like.als je geen ontwerpers hebt, dan scheelt dat in de kosten.leer zit een heel groot verschil in. soms heb je zelfs geen echt leer,maar geperste leer-stukjes/afval.
geen hoge kwaliteit ijzerwerk.en al helemaal geen "zilver " .
circle Y heeft imo ook geen goed "zilver ",maar het blijft wel mooi.ze hebben van alles wat, alle disciplines, van training tot show.circle Y heb ik goede ervaringen mee.ik heb een vintage hoofdstel gehad, van een jaar of 30, die was als nieuw!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:30

Bij veel dure merken betaal je voor de naam, maar goed... is niet waar ik op doel.

Ik doel op aangetoonde feiten van wat jezelf hier nu zegt.... motto: eerst zien dan geloven vanwege het feit dat mensen zoveel kunnen kletsen....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:38

je betaald niet voor de naam, je betaald voor de voor de kwaliteit.de leersoort die er gebruikt word, ongeschoold personeel, of vakwerk, manuren die er in gestoken word, hand werk is duurder als machinaal, bewerkt, hand bewerkt, of onbewerkt.ijzeren concho's, die gauw roesten,zilver of sterling. promotiekosten, ontwikkeling van een model, evt.patent aanvragen zijn allemaal dingen die de prijs bepalen van een product.en ook een stukje van de naam. het goed is ; die willen ze ook hoog houden. dus meer service ..
en die laatste zin vat ik niet helemaal.
mensen "kletsen "niet over ervaring, of kwaliteit. maar je moet er oog voor hebben, en de ervaring, om uitstekend van goed, en goed van minder goed, en slecht te kunnen herkennen.dat leer je niet van een plaatje, of i-net.
en het hangt er ook vanaf, waar je zelf tevreden mee bent.of waar je het voor gebruikt. incidenteel gebruik is ntl. minder aan slijtage onderhevig.
en er zullen zeker ook zat mensen zijn, die goede ervaringen hebben, met een minder merk.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 22-11-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:03

spicegirl heeft gelijk hoor

Heb zelf ook een circle Y gehad (is helaas gestolen !!!!!) maar daarnaast stelt een circle A echt niet veel voor hoor.

Op zich zal een circle A wel "oke" zijn, als je graag bosritjes maakt met een westernzadel..

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 07:51

Ik heb een circle Y, en ben er helemaal verliefd op! zit heerlijk, qua onderhoud doe ik er niks aan en het leer is supermooi en slijtvast. Ook heb ik op een circle A gereden, ook een prima zadel maar je merkt het prijsverschil wel.
Niet dat circle A prut is, maar het zit wat minder lekker en het leer blijft minder lang mooi.

Denk dat het enige verschil de kwaliteit is..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:25

euhhh, het klopt niet helemaal hoor spicegirl
geen idee hoe oud jij bent maar circle A is ooit een heel goed merk geweest en circle Y was toen juist minder

ik heb zelf een circle A en dat zadel is inmiddels 20 jaar oud en onverwoestbaar
het is altijd intensief gebruikt, ook op buitenritten en het enige wat veranderd is, is de suede zitting, die is nu glad
zadel komt inderdaad bij Outfitter vandaan in Groessen maar werd toen zeker niet voor hem gemaakt in de US
ik weet wel dat hij later zadels heeft laten maken maar dat waren geen circle A maar Y

hier zo'n circle Y zadel wat ik ook heb gehad en dat was wel goedkoper maar zeker geen flut zadel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
paste op heel veel tonnetjes ronde pony's maar ik heb het verruild voor een BM

en dit is mijn circle A zadel, toch ook geen simpel zadeltje
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:37

ik ben oud genoeg, om lang mee te hebben gelopen.(maar ntl. nog erg jeugdig ;) ) circle A is nooit een leidend merk geweest. wil niet zeggen, dat ze vroeger geen goede zadels maakten.maar pakweg 30 jaar geleden, was de kwaliteit-van tack en zadels in het algemeen-, veel beter. en daarvoor nog beter.
circle Y is nooit minder geweest.zoals ik al zei, ik heb een vintage circle y hoofdstel gehad, van 30 jaar oud, en die was echt als nieuw.circle Y bestaat al 50 jaar.en ze zijn erg innovatief, en steken veel geld in onderzoek e.d.
en HorsemanOutf. liet naderhand zadels maken onder zijn eigen naam HO.circle Y maakt geen zadels voor een ander bedrijf..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:54

@spicegirl : ik denk dat je CY niet teveel moet ophemelen. Net als elk ander bekend merk hebben ze een High-end en Low-end zadelrange en de Low-end is echt niet beter (soms zelfs minder) als een aantal zeer onbekende zadels die ik gezien heb.

In de 'goede oude tijd' moest een zadel een cowboyleven lang meegaan en het moest hard werk (écht hard werk) aankunnen. Een cowboy zijn leven kon afhangen van een goed zadel.
Die tijd hebben we allang achter ons gelaten.

Niemand die nu leuk bezig is met westernrijden hoeft nog behoefte aan een zadel wat 50+ jaar meegaat en 30+ kilo weegt.
Tijden veranderen en wat er van een zadel gevraagd wordt ook ;)

Een zadel moet veilig zijn en goed passen (zowel paard als ruiter) en hoeveel geld iemand daar aan uit wil geven en welke kwaliteit hij daarvan mag verwachten c.q. verlangd is een wijd begrip.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:23

.... "en het hangt er ook vanaf, waar je zelf tevreden mee bent.of waar je het voor gebruikt. incidenteel gebruik is ntl. minder aan slijtage onderhevig."...
dat had ik dus zelf ook al gezegd.
de low end range is degelijk, en prima geschikt als trainingstack.de zadels zijn goed. juist het showspul voldoet niet aan MIJN eisen ;) ik zou eerder een trainingshoofdstel kopen van circle Y, als een showhoofdstel. m.u.v. van de vintage, die zijn weer heel goed.
en ophemelen, het is niet echt mijn merk,maar ik ben er wel tevreden over, wat ik ervan gehad heb.zonder uitzonderingen.
en zeker vergeleken met een circle a.
sommige "merken" hebben alleen een low end range..en heleboel merken hebben beide , of een "sub " merk, voor lagere kwaliteit.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:11

Nou ik weet niet maar het ligt er ook aan hoe iemand er mee om gaat he in onderhouden, of je het dan iedere dag gebruikt of incidenteel of meerdere paarden of maar 1 paard......

Je kan mij niet gaan vertellen dat je niet voor een merknaam betaald. Ik geloof wel degelijk dat je ook voor een merknaam betaald of het nu paardenspullen, kleding of what ever dan ook is....

Hoe een zadel voeld en zit lijkt mij voor ieder mens verschillend en heeft,vind ik, niet te maken met duur of goedkoop. Ik heb vorige week een aantal dressuur zadels uitgeprobeerd en of ze nu duur of spot goedkoop waren maakte niets uit.... dan vond ik weer een duur zadel goed zitten en dan weer een goedkope en zo ging het over en weer. Het lekker zitten vind ik een zeer persoonlijk iets wat je moet voelen en niet van te voren kan zeggen van "ow die is goedkoop dus......"

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:28

JuravelOX schreef:
Nou ik weet niet maar het ligt er ook aan hoe iemand er mee om gaat he in onderhouden, of je het dan iedere dag gebruikt of incidenteel of meerdere paarden of maar 1 paard......

Je kan mij niet gaan vertellen dat je niet voor een merknaam betaald. Ik geloof wel degelijk dat je ook voor een merknaam betaald of het nu paardenspullen, kleding of what ever dan ook is....

Hoe een zadel voeld en zit lijkt mij voor ieder mens verschillend en heeft,vind ik, niet te maken met duur of goedkoop. Ik heb vorige week een aantal dressuur zadels uitgeprobeerd en of ze nu duur of spot goedkoop waren maakte niets uit.... dan vond ik weer een duur zadel goed zitten en dan weer een goedkope en zo ging het over en weer. Het lekker zitten vind ik een zeer persoonlijk iets wat je moet voelen en niet van te voren kan zeggen van "ow die is goedkoop dus......"

Maar als een zadel nu eventjes lekker zit, zegt dat niks over de kwaliteit over jaren en jaren......

Westernzadels kun je niet vergelijken met dressuurzadels. Ik onderhoud erg slecht en wat mijn westernzadel allemaal overleft, kan een dressuurzadel niet aan...
Kwaliteit zit ook in het leer bijvoorbeeld, dat moet je echt voelen.

Zal mensen met een zadelmarkt westernzadel die zeggen dat ze hun westernzadel zo fijn vinden zitten op lange ritten. Maar die hebben het verschil nog nooit gevoeld met een goed zadel.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 04:29

Nog steeds dezelfde bullshit in Nederland he!!!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:46

WillieB schreef:
Nog steeds dezelfde bullshit in Nederland he!!!

Nou dan ben ik benieuwd naar je achterliggende gedachte!