Versleten zadel verkopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChrAmiro

Versleten zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:47

Dag,

ik heb hier een zadel liggen waar duidelijk gebruikssporen aan zijn en zou het graag verkopen. Maar ik vraag me nu af hoeveel ik hiervoor mag vragen? Ik heb nl nog nooit een zadel verkocht dus geen idee hoeveel het waard is.

Het zadel is vooral afgeschuurd en aan de achterkant van de boom is het wat geschuurd. Stijgbeugels zitten er niet bij. Foto heb ik helaas niet dus hopelijk hebben jullie wat aan mijn beschrijving!

Dus wat denken jullie, wat is een eerlijke prijs voor een degelijk zadel? 50 euro of is dat te veel?

Mvg

matasja

Re: Versleten zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:49

misschien op marktplaats zetten voor een beginnend zadelmaker, die zoeken weleens dit soort zadels om op te oefenen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:51

Dan zul je echt wat meer info moeten geven, wat is het merk en type, hoe zijn de kussens, boom en singelstoten?
Een paar foto's zijn wel zo handig ;)

ChrAmiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:54

Ja foto's heb ik helaas niet meteen voor handen daarmee.
Zal proberen een beschrijving te geven:
Merk is onbekend en het is een veelzijdigheidszadel 17'-18' met eerder brede boom. Verder nog wel in goede staat het grootste probleem is gewoon dat het leer volledig afgeschuurd is vooral waar je zit en aan de achterkant staan er wat "krassen" op omdat het eens tegen een hek gesmeten is geweest ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:56

is 50 euro niet wat weinig voor zo'n zadel, ookal zitten er gebruikerssporen op ? :o

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:58

50,- zal ik er al niet voor geven, aangezien wij voor 20,- al een 17/18' zadel hebben over gekocht, ook VZH en een onbekend merk(weten wel welk merk, maar is onbekend in NL), en dat zadel ziet dr in principe nog erg goed uit, dus tenzij het een kwaliteitszadel blijkt te zijn, zal ik niet meer als 30/40,- denken, maar t is maar wat de gek er voor geeft

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:59

Zeker weten merkloos? Is het al een oud zadel of dat nog niet? Is het wel kwalitatief goed leer of valt het tegen? Zitten er scheurtjes in, laten de naden los ed?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:00

Echt?
oh sorry dan, ik dacht dat het even goed veel meer waard zou zijn :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:01

waarom vraag je geen advies over de prijs bij een zadelmaker?

ChrAmiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:05

Neen het heeft wel een merk maar het is compleet onbekend in Nederland en Belgie. Ik weet zelf ook al niet meer welk "merk" het was dus zeker geen bekend merk.
Het zadel is al zeker 7 jaar.
Het leer was wel vrij goed maar is nu erg droog omdat we het niet goed onderhouden hebben. Naden laten niet los, leer is vooral gewoon erg droog. Aan de zijkant vanachter zitten er wat scheurtjes. Maar natuurlijk geen van 1 cm ofzo hé, van die mini mini scheurtjes.

ChrAmiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:05

Dat van die zadelmaker is een goed idee, heb er nog niet aan gedacht!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:08

Meer dan 20 - 40 zul je er niet voor krijgen.

Je kunt het verkopen als zadel om zadelmak mee te maken mits het alleen het leer is wat beschadigd is.
Of aan een zadelmaker om te leren of aan mensen die het wellicht als decoratie willen gebruiken.

ChrAmiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:11

Ok bedankt!
Ja het is niet echt de bedoeling om er veel geld voor te krijgen, het ligt eigenlijk gewoon enorm in de weg ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:13

waar woon je ergens in de buurt?, weet misschien nog wel iemand die het over zou willen kopen :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:14

Merkloos zit je idd op 25 tot 50 euro zon beetje.
Maar een onbekend merk is wat anders dan merkloos, dan is de kwaliteit ws ook beter.
Dus misschien is het dan meer waard.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:16

tringtring_ schreef:
is 50 euro niet wat weinig voor zo'n zadel, ookal zitten er gebruikerssporen op ? :o

zo'n zadel kost vaak slechts 100 - max. 300 nieuw.
Dus met gebruikerssporen lijkt me dat een aardige prijs ;).

ChrAmiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:18

Ga dan eens horen wat ze morgen zeggen. Er is nu iemand die er morgen naar komt kijken en wou er 50 euro voor geven. Maar wou eens horen wat jullie ervan vonden.

Tringtring: het is in Belgie, Vlaams-Brabant. Maar morgen komt er wel iemand kijken voor het zadel en als het niet gaat passen dan is het weer te koop!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:22

Wat is het voor merk?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:22

ChrAmiro schreef:
Ga dan eens horen wat ze morgen zeggen. Er is nu iemand die er morgen naar komt kijken en wou er 50 euro voor geven. Maar wou eens horen wat jullie ervan vonden.

Tringtring: het is in Belgie, Vlaams-Brabant. Maar morgen komt er wel iemand kijken voor het zadel en als het niet gaat passen dan is het weer te koop!

Oh dat is sowieso te ver weg voor hem denk ik :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:24

Ik heb mijn oude zadel laten taxeren en verkocht voor 90€ en heb hem voor hetzelfde bedrag weer teruggekocht toen ik de pony kocht waar ik het zadel eingelijk naartoe verkocht had. :P

Ik had een oud zadel, 20jaar ongeveer?, VZH, oude stubben geloof ik?. 16inch.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:23

Op marktplaats zocht iemand oude paarden spullen voor het decoreren van haar dochters paarden kamer. Zoiets kan hij ook nog goed voor, mocht je hem niet verkopen.

Pluimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:48

Wat al meer mensen zeggen, gewoon op marktplaats zetten. Net wat een gek ervoor geeft toch.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:55

ik zou het iemand gratis geven of voor klein bedrag max 10 euro meer vind ik het niet waard.denk dat je blij moet zijn als je er vanaf bent

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:00

Ik heb mijn KN Symphonie 5 jaar geleden als onwetende negenjarige in ongeveer dezelfde conditie gekocht. Toen ik dit aan mijn instructrice liet zien (helemaal trots uiteraard) heeft ze me héél snel duidelijk gemaakt dat het een echte miskoop was. Maar uiteraard, zadel gekocht dus geld op... Ik heb een week lang het zadel tweemaal per dag ingevet, en na een week herkende je het niet meer terug. Mijn instructrice was helemaal verbijsterd, de krassen zag je bijna niet meer en het leer was mooi glanzend. Kussens laten opvullen etc, ik gebruik het nu nog steeds. Over de prijs kan ik je geen richtlijn geven, maar met wat werk er in stoppen ziet het er waarschijnlijk al stukken beter uit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:05

xLauLaUx schreef:
Ik heb mijn KN Symphonie 5 jaar geleden als onwetende negenjarige in ongeveer dezelfde conditie gekocht. Toen ik dit aan mijn instructrice liet zien (helemaal trots uiteraard) heeft ze me héél snel duidelijk gemaakt dat het een echte miskoop was. Maar uiteraard, zadel gekocht dus geld op... Ik heb een week lang het zadel tweemaal per dag ingevet, en na een week herkende je het niet meer terug. Mijn instructrice was helemaal verbijsterd, de krassen zag je bijna niet meer en het leer was mooi glanzend. Kussens laten opvullen etc, ik gebruik het nu nog steeds. Over de prijs kan ik je geen richtlijn geven, maar met wat werk er in stoppen ziet het er waarschijnlijk al stukken beter uit.

ja maar dit is een merk zadel dat van ts is of merkloos of mega onbekend.dus al veel minder waard