Ander zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Ander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 14:31

hey,

Ik zou in de loop van de maanden een ander zadel willen voor mijn paard. Ik weet de maten niet dus zou een zadelmaker of passer laten komen, maar ik vroeg mij af wat nu goede zadels zijn (merken)? Ik heb nu een stubben zadel. Dit is wel ene goed zadel, maar heeft een harde zit. Wat zijn zo merken die jullie goed vinden?

Het zou ene veelzijdigheidszadel moeten zijn. Niet te duur aangezien het maar is om recreatief mee te rijden.

eenitraM

Re: Ander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:31

Verschilt p.p. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:34

Het ligt inderdaad helemaal aan de bouw en het type paard welke merken goed liggen. Wat op het ene paard super ligt is voor een ander paard niks. Daarnaast moet het zadel voor de ruiter ook fijn zijn. Er zijn zat mensen die die Stübbens lekker vinden zitten.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:35

enige optie is om er een zadelmaker bij te halen. Hij/zij kan kijken wat voor jullie beiden het beste is.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:34

Ik zou er zoizo een zadelmaker bij halen, ik had er eentje gevonden, maar die heeft alleen MFSC zadels en zo eentje kost 1295 euro. En om recreatief te rijden vind ik dit wel erg veel

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:42

De meeste zadelmakers hebben allerlei merken en ook tweedehands. Misschien toch even verder kijken?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:04

Ja, ik heb nog iemand gecontacteerd, en wacht op respons.
in één de ruitershops waar ik vaak ga, hebben ze een pasdienst als je een zadel wil kopen, maar ik weet niet in welke maten dit aansluit met een echte zadelpasser.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:01

Het zou al schelen als je zelf e.e.a. van zadels af weet. Dan kun je bijv. gewoon Divoza met de hele mikmak laten komen en zelf kijken welk zadel past.
Echte zadelpassers en zadelpassers van een winkel maakt niks uit, je moet gewoon net de goede vinden. Genoeg zadelpassers die er geen verstand van hebben hoor! Heb het zelf ook meegemaakt.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:16

Thorowgood is een kunststof zadel dat in Engeland wordt gemaakt; heeft een verwisselbaar kopijzer en is met wol gevuld. Betaalbaar zadel in veel verschillende modellen

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 08:19

Thorowgood. heb ik al van gehoord geloof ik. Is genoteerd ;-)
Deze zijn wat vergelijkbaar met Wintec geloof ik hé.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:24

Is jouw zadel verder nog goed voor je paard? Anders kun je overwegen om de zitting met een gelvulling te laten maken, dat is heel comfortabel!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 13:05

ja het zadel is nog goed. Alleen werk ik met een correctiepad eronder.
Het is gewoon dat ik een zwart zadel wil aangezien haar hoofdstel zwart is, wat ze nu heeft is een bruin ;-)