[WN] Horseware QH vs rambo duo

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Horseware QH vs rambo duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:14

Is hier iemand bekend met verschil inmmaar van de horseware quarterhorse deken en bijv. Rambo duo of andere rambo deken?
Is d hals bijv. Veel wijder?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:42

Ik had Rambo quarter horse dekens gekocht,en ben er niet blij mee.
Bij mijn oudste merrie past ie voor geen meter!
Ze staat in haar blote buik en billen!
Zij heeft dus de Duo op, die zit haar prima.
Ik vind de kwaliteit van de qh dekens vies tegenvallen, ze zijn nu het 3e jaar eigenlijk rijp voor de vuilnisbak.
De hals delen van de qh zorgen ook voor het afbreken van de manen. :(
Voor mij nooit meer!
Alle andere rhino en rambo dekens ben ik verder erg blij mee.

Emma_s_girl

Re: Horseware QH vs rambo duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:47

@Pantarhei
Bedoel je de Rambo Quarterhorse (wordt niet meer gemaakt) of de Amigo Stock Horse?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 09:54

Ik bedoel de rambo QH, maar lees in het bericht van Sonita al mijn antwoord

Dank voor je bericht Sonita. Ben al jaren fan en gebruiker van horseware dekens en met name de Rambo en zijn top. Enige nadeel vind ik gebrek aan ringetje voor beenkoorden, dit voor merries toch echt fijner dan staartkoord ivm plassen en urineplekken op benen. Die ringen laat ik er nu zelf aanzetten en dan helemaal top.
Ook amigo en rhino in gebruik, beperkt, maar ben meest weg van rambo. Blijven ook super lang mooi, was ze nooit ivm gladde binnenzijde ook niet nodig

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:24

Pantarhei, geen bilkoorden aan laten zetten. De huidige generatie Horseware dekens, en ook de Duo, hebben geplastificeerde bilkoorden. En die kan je nu ook los kopen :D
http://www.profi-tack.de/product/horsew ... 16171.html Dit is dan een verkoper in Duitsland, maar je kan ze in Nederland ook los krijgen. Meende dat ik ze bij Agradi gezien had.

Ik heb alleen maar HW's. 1 Duo en de rest Rambo, en ik ben zelfs nog meer tevreden over de Rambo dan de Duo. Het linersysteem is geweldig, je kan de deken echt super aanpassen aan de temperatuur en wat je paard nodig is. Maar de Duo heeft een naad aan de zijkant (vlak bij de singels) en daar lijkt de deken niet 100% waterdicht te zijn. Of dat alleen bij de mijne is, weet ik niet, heb er verder geen klachten over gelezen op het net. En de Duo is imo krapper gesneden dan de Rambo. Ik heb beide in 6.3 en de Duo is net een tikkie kleiner dan de Rambo. Hij is ook hoger opgesneden in de hals (daar dus krapper) en ligt daar wel enigzins aan de manen te schuren.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 10:39

Rina, ik weet dat de nieuwe hirseware dekens een kunststof koord hebben, echter merries plassen er tegenaan en dat spettert. Die spetters veroorzaken die urineplekken op de benen en dat gaat irriteren op de huid. Overigens laat ik die ringen plaatsen aan de binnenzijde van de achterste kruissingels, dus geen geen extra lekplek

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:16

Geen idee wat het verschil is maar ik heb hier een 200 grams Rambo QH op liggen (voor het eerst) en de dekenrand schuurt de manen af. Qua waterdichtheid is het een geweldige deken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:29

Wij hebben de Rambo QH ( 200 grams) voor onze paarden ( Paint en Lusitano) en die bevalt prima, qua pasvorm, waterdichtheid, etc. Manen afschuren hebben we geen last van.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:50

Ik had graag ook een rambo/amigo willen kopen (nieuw) maar ben er toch definitief vanaf gestapt :j , ben dat gemuts met die bilkoorden zat met die Amigo deken, zitten altijd onder de zooi -O- nee ik ga weer verder met de Zenith dekens (sstack.com voor foto's). Super pasvorm, blijft perfect liggen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:48

Ga je die in de VS bestellen? Of bij UHG? Ik zie trouwens alleen maar een staldeken staan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 22:40

Twee ringetjes aan de achterste kruissingels en je kan beenkoorden gebruiken QueenD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:44

Ik heb nu een Horseware Quarter staldeken, ze zijn opzich prima, maar voor mijn brede quarter toch nog aan de smalle kant bij de borst. Ik prefereer toch de Stormshield dekens, die zijn breed genoeg voor mijn Quarter en van minstens zulke goede kwaliteit.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:03

Emma_s_girl schreef:
Ga je die in de VS bestellen? Of bij UHG? Ik zie trouwens alleen maar een staldeken staan.

Ja bij UHG, die zijn dealer van die dekens.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 06:30

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 06:54

De Rambo Optimo heeft ringen om beenriemen aan vast te maken! Niet dat ik ze gebruik, want de dekens blijven perfect liggen met alleen het staartriempje en vind het ook wel lekker makkelijk ;-). Staart eroverheen en klaar.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:44

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:27

Heeft de UHG de stormshield dekens dan nog?Ik had een mail gestuurd maar geen reaktie gehad , die deken wou ik ook graag , maar kon op de site de rode niet vinden...
Wel een blauwe gezien maar ik wil er niet één met dichte voorsluiting , dat sluit niet mooi om mijn paard haar borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:11

Ja hoor, heb meerdere stormshield dekens onlangs gekocht. Beantwoorden van email duurde 1/2 dagen, maar gewoon snelle verzending etc (wel op voorraad had ik gechecked). Erg tevreden dus :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:23

Ik heb op mijn beide paints de gewone Amigo Bravo liggen (met liners) en die passen ook prima en blijven mooi liggen!