Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik gebruik het met rijden en longeren. (Ik doe hem onderaan de singel, tussen de voorbenen door). sabrinagirl schreef:Ik zou hem graag aleen willen gebruiken met longeren
Ik longeer hen nu met pesoa en af en toe met dubbele lijnen
Hij reageert al goed op druk met dubbele lijnen gaat hij aan de teugel lopen
Ik zou graag willen dat hij hem naar de grond doet
_Esther_87_ schreef:sabrinagirl schreef:Ik zou hem graag aleen willen gebruiken met longeren
Ik longeer hen nu met pesoa en af en toe met dubbele lijnen
Hij reageert al goed op druk met dubbele lijnen gaat hij aan de teugel lopen
Ik zou graag willen dat hij hem naar de grond doet
Dan zou ik mooi verder longeren met een laag ingestelde pessoateugel.
Een halsverlenger is van elastiek waardoor sommige paarden er graag in gaan hangen. Daardoor gaan ze juist meer op de voorhand lopen en worden ze stugger in plaats van losser in hals en lijf. Met een pessoateugel kan je precies hetzelfde vragen als met de halsverlenger, alleen bij de pessoa kan je paard niet gaan hangen en wordt hij als pluspunt nog gestimuleerd om actief van achteruit te blijven bewegen.
_Esther_87_ schreef:Ja hoor, dat kan. Er bestaan hele mooie instructietekeningen van de pessoa waarop je precies kunt zien hoe je hem kan gebruiken (op verschillende manieren). Wel altijd rekening houden met de graad van africhting van je paard, niet te hoog instellen bij een jong of onbespierd paard!