pad / bontje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

pad / bontje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 20:55

Het werd ons aangeraden om een soort pad onder het zadel te leggen dus we hadden op advies van de vorige eigenaren een pad gekocht met soort schuim erin dat indeukt (weet niet precies hoe je dat noemt) zodat de druk goed verdeeld werd.
Nu is dat een zwart pad met een fel blauw randje, en dat randje met stukje zwart steekt onder het zadel uit, het werkt goed maar ik vind een bontje mooier.
Kun je een bontje zoals dit, er ook onder leggen in plaats van zo'n indrukkende pad of is dit ook zoiets?
Of andere ideeën zijn ook welkom!
Afbeelding

little_birdy

Re: pad / bontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:57

heb je een foto van wat je nu hebt?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:15

als ik mij niet vergis heb ik hier eens gelezen dat je onder een goed passend zadel geen bontje of iets moet doen, omdat het het zadel smaller maakt en dus niet meer zo goed past..

(heb er verder niet veel verstand van, ik rijd boomloos)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:17

klopt onder een goed passend zadel hoef je helemaal niks te doen ....

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:08

ja dat heb ik ook gelezen maar de oude eigenaren hebben mij dat aangeraden..
denk dat ik sowieso eens een zadelmaker langs laat komen, ik zal straks een foto maken van wat ik nu heb, want mijn zusje is nu aan het rijden.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:45

klinkt als een Prolite onderlegger; die zijn zwart katoen met fel blauwe inlages van een soort schuim. Dit zijn corrigerende onderleggers. Ze worden gebruikt bij bijv. jonge paarden, die nog bespiering missen, of paarden waarvan de bespiering om wat voor reden dan ook tijdelijk is afgenomen. De inlages 'vervangen' als het ware de hoeveelheid spier, zodat het zadel in balans kan liggen.
Dergelijke onderlegger zijn in principe tijdelijk. Belangrijk is dat je zadel past en voorzien is van zachte kussens. De schabrak gebruik je alleen om vuil en zweet op te vangen. Bontjes vullen de ruimte onder je zadel, waardoor je zadel krapper wordt, m.n. in de kamer is dat niet wenselijk.
Succes!

Caroline
Flevo Horse support

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:55

nee, heb even gegoogled en die zijn het niet, zal na het eten even een foto maken en hier neerzetten!
er kan niks van vervangen worden maar het is wel met een soort schuim erin.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:45

Afbeelding
de pad
Afbeelding
het labeltje van het pad