Even heel nieuwsgierig hoor, maar waarom wil je dit bit/neusriem gaan gebruiken?
PieterO
Geplaatst: 14-11-12 18:13
Ziet er best cool uit! maar heel erg duur zeker?
_maaike_D
Geplaatst: 14-11-12 18:20
PieterO schreef:
Ziet er best cool uit! maar heel erg duur zeker?
ik meen zoiets ooit eens bij de divoza gezien te hebben. En op school hing er ook 1, gekocht in nederland. Misschien even bij de ruitersport winkel vragen of ze wellicht kunnen bestellen?
Ik geloof nooit, als ik er goed naar kijk, dat die neusriem als een hackamore werkt, dus vooral om the sturen. Lijkt me meer te werken als een nijptang (m.a.w. knijp de neus fijn, om 't paard af te stoppen) in combinatie met een scherp bit, wat dan weer verdoezeld wordt door het kunststof van het bit.
Ik hoop maar dat ik het mis heb en dat het niet zo'n martelwerktuig is als dat het lijkt, want anders inderdaad....arm paard!
Hopelijk is het dus niet te krijgen in Nederland, tenzij het veel vriendelijker is dan het lijkt...
Technisch is het wel zo dat dit niet werkt als een hackamore, maar als een bit met een knevelneusriem. Dat weet je? Ik kom het daar naast wel op EBay tegen en bij Divoza eens dacht ik.
Wolkje
Geplaatst: 14-11-12 21:44
Dit is een combinatiebit van Nathe, die zijn zeker wel in Nederland verkrijgbaar. Je moet wel naar een betere ruitersportzaak, bij de Divoza ga je ze niet vinden.