Hoe kun je nu het best weten welk bit ideaal is voor je paard? Hoe bepaal je de afmetingen? En welk soort bit het moet zijn?
Alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hij luistert prima zonder de lepel in. En heb dan liever dat hij een aangenaam bitje in zijn mond heeft dan zo'n lepel die soms tegen z'n tandjes slaat

kauwt ook nogal graag
Tamara1991 schreef:Daar heb ik inderdaad ook nog voor gekeken, maar was bang dat hij die ook kapot zou kauwen. Ben toen toch maar weer voor metaal gegaan. Vraag me toch wel eens af of ik die toch ook nog had moeten proberen. Helaas laat de portemonnee niet toe dat is alles uit probeer
En je paardje reageert hierop zoals het moet in de mond? Allé ja, doet ze alles dat je vraagt (kweet niet goed hoe ik het juist moet vragen
) Italo schreef:Ziet er raar uit é zo'n bitEn je paardje reageert hierop zoals het moet in de mond? Allé ja, doet ze alles dat je vraagt (kweet niet goed hoe ik het juist moet vragen
)
Sowieso ging ik gaan voor een busrtens. Hij zet wel constant te kauwen, en steekt heel veel z'n tong uit. Daarom dat de vorige eigenaar zei om met zo'n bit te rijden met een lepel :s 
) zolang het maar aangenaam zit in zijn mond en niet tegen de tanden slaat. Maar het dubbelgebroken bit was te groot (in leen) dus zal ik een nieuw bitje moeten kopen.
Je paard probeert met je te communiceren, taak aan jou om het op te pakken en er wat mee te doen!