Keuze dilemma, hulsebos dynamic dressage ft. Anky classic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Keuze dilemma, hulsebos dynamic dressage ft. Anky classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 21:27

Beste Bokkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw zadel. Heb net mij Hulsebos WB3 verkocht omdat ik mijn liezen hier helaas op door reed en hierdoor er niet lekker op kon zitten.

Dit was toen ik het zadel kocht nog niet maar we rijden nu L2 en hierdoor ben ik veel meer aan het doorzitten. Zelf heb ik het idee dat het doorrijden komt omdat het diepte punt van de WB3 meer naar voren ligt.

Nu zit ik te twijfelen om een hulsebos dynamic 3 of 4 of een anky classic aan te schaffen. Maar de dressage 3 heeft ook het diepte punt meer naar voren, staat in de omschrijving van hulsebos.
Dus mijn vraag is wat is het zit verschil tussen de hulsebos WB3 en de dynamic dressage 3/4.

Naast de Hulsebos zadels heb ik ook aan een anky classic gedacht, heb hier bij de Divoza opgezeten
en dat zat erg fijn.
Enige twijfel bij dit zadel is het waarde behoudt, ik weet dat een Hulsebos zadel zijn waarde behoudt maar vinden jullie dat een anky dit ook heeft?

En heeft iemand ervaring met de Hulsebos dynamic dressage 3/4 en de anky en wat zijn de verschillen volgens jullie?

Ben heel benieuwt naar jullie ervaringen!
Groetjes Anne51

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:35

Wanneer je in een Hulsebos WB3 naar voren gezet wordt, en dit niet prettig vindt, zou ik je niet aanraden om een Hulsebos Dynamic 3 te kopen. Zoals je zelf al zegt, hierin wordt je ook naar voren geduwd. Wanneer je dat niet nodig hebt is het onzin om deze eigenschap tegen je te lateten werken. Wanneer je de beschrijving leest van een Hulsbos Dynamic 4, weet je zelf of het iets voor jouw paard zou kunnen zijn.

Succes.

Misschien een leuke site: http://www.zadelpasservicelibertad.nl

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:31

Mijn ervaring is dat je met de dressage CC in het midden zit, in de WB 3 naar voren kantelt en de Dynamic is wat vlakker qua zit, wat ik zelf minder fijn vond. Vooral als je een beetje een lastig aan elkaar te rijden paard hebt. Je bent in de Dynamic wel heel 'vrij', volgens mij is de diepte qua zit het verschil tussen de WB 3 en de Dynamic?
Met de Anky Classic heb ik geen ervaring.

Silly1972

Re: Keuze dilemma, hulsebos dynamic dressage ft. Anky classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:35

Enige ervaringen die ik hbe met Anky zadels is van diverse kennissen... ze zitten heel fijn, maar boom breekt snel en prijs kwaliteit is niet in verhouding.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:54

Mijn vriendin heeft de WB3 en ik zelf de dynamic dressage. Ik vind dat er een groot verschil in zit. In de WB3 word je in een bepaalde houding gezet. Zadel is voor mij te dwingend. Dit heb ik bij de dynamic helemaal niet. Dat is inderdaad een vrij zadel. Ook heb ik met dit zadel meer contact met het paard. Kortom, groot verschil.
Ik gebruik mijn zadel momenteel niet maar zie dat je ver weg woont. Anders had je hem kunnen proberen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:48

Ik heb de Anky Classic gehad en vond het een vreselijk zadel. :=
Je hebt er totaal geen steun in.