Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Rchell schreef:Toevallig hebben 2 stalgenoten van mij een Hidalgo zadel aangepast. de een voor op een 3 jarige kwpn'er en de andere op een tinker. De een dressuur en de ander VZH. De zadels zijn sinds afgelopen weekend binnen dus ik zal ze eens vragen naar hun mening en ervaringen en hier laten weten..
Ik vind de kussens van het spaanse model ook wel een groot voordeel bij mijn paarden(arabieren) pleiada schreef:Ik heb een hidalgo valencia 2..Deze zomer is buitenzinnig bij mij geweest om zadels te passen en heb ik op een trekker en een hidalgo gereden..Jammer genoeg heb ik de trekker genomen(is altijd lastig om op dat moment te voelen wat het fijnst is),maar helaas kon ik hier niet aan wennen en een van mijn paarden vond het zadel ook niet prettig..Ik heb op marktplaats de valencia op de kop kunnen tikken en heb de trekker weer verkocht..Tot nu toe geen spijt van gehad,want het zit heerlijk smal voor de heupen,waardoor ik heerlijk door kan zitten en zonder pijn afstap..Het zadel past zich ook mooi aan en het voordeel is de flexibele pommel(vind ik),waardoor het zadel zich aan alle breedtes aanpast..Het enige nadeel vind ik bij mijn zadel het opgesloten zitten,want bij dit model is de zit niet erg groot..Als ik weer een keer geld heb verkoop ik deze en koop een tenerife die een iets grotere zit heeftIk vind de kussens van het spaanse model ook wel een groot voordeel bij mijn paarden(arabieren)
Sizzle schreef:Leren boom valt doorgaans ook onder boomloos, maar dat is een kwestie van definitie.
Let op dat ook bij leren bomen de stijgbeugelhaken onvoldoende drukverdeling hebben.
Ik ben zelf meer te spreken over Startrekk (ook leren boom), vind de kwaliteit net wat beter.
Sizzle schreef:De ruiters die ik ken met een Hidalgo zadel gebruiken hem enkel als nood-zadel.
Dat zijn mensen die als beroep paarden voor anderen rijden.
Mochten ze even niets beters hebben doen ze hun Hidalgo erop maar vinden het zelf niet prettig in vergelijk tot betere merken. Ze hebben vooral klachten over de beenligging.
Ik zelf heb er nog nooit opgezeten. De ligging op het paard is vaak zeker niet slecht.