Vorige week heeft mijn zusje een borsttuig gekocht met elastiek. Eerst in de maat cob, maar die was veeeeeeeel te groot. Nu hadden we hem ingeruilt voor een maat pony. Nu zit dat elastiek/martingaalvorkjes goed,maar die riem tussen de voorbenen is echt nog te groot.... Nu hebben we er gaatjes in gemaakt tot zover dat kan, maar nu blijft hij nog te groot... Het is een stevig gebouwde d-pony.
Nu had ik diezelfde dag een cobmaat besteld voor mijn grote e-pony. Ook deze moet absoluut niet kleiner, maar weer die riem tussen de voorbenen is echt te groot....
Doen we iets fout? Is er een bepaalde manier voor om vast te maken aan de singel?
Iemand die mij kan helpen?....
Loeky01
Geplaatst: 07-11-12 19:02
Ik heb dr telkens gaatjes bijgeprikt tot het paste. Maat Pony past op een smallere B-pony bij mij wel na wat extra gaatjes. Ook kan je anders naar de schoenmaker/ruiterzaak om te vragen of dat ze het kunnen inkorten.
Het probleem is dat we bij bijde borsttuigen al zover ingekort hebben in hoeverre dat mogelijk is... Ik dacht eraan om een 2de klipje op mn springsingel te plaatsen ACHTER mn standaard klipje. Als je snapt wat ik bedoel
Ik snap wat je bedoeld, maar denk dat het indd veeeeel duurder is als laten inkorten! Ik zou het even navragen bij je schoenmaker. Wel jammer dat het zo loopt zeg :/
Wat vinden jullie te groot? Ik zie namelijk alleen borsttuigen waarbij de riem echt helemaal aansluit tussen de voorbenen. Bij onze pony's kunnen we er ongeveer een vuist tussen doen. Zou dit kunnen?
Ja voor mij hoeft het persoonlijk niet helemaal aan te sluiten, lijkt me ook niet echt lekker zitten. Een vuist kan wel, maar vind ik toch wel weer veel :p. Wat ruimte kan, maar zou nog even proberen of er nog wat vanaf kan
Oke, ik ga wat proberen te goochelen en anders moeten we maar inkorten
Thanksss!
Leen
Geplaatst: 07-11-12 20:01
Foto van google
Zo een afstand mag er toch wel tussen zitten. Wanneer het echt strak tegen het paard is schuurt het tussen de benen en krijg je wondjes. Te lang is dan ook weer vervelend omdat het dan heen en weer gaat zwieren.
Een paar cm meer als de foto mag wel, maar meer kan inderdaad mis lopen bij het springen. Ik zou gewoon even langs een schoenmaker of zadelmaker gaan, zij kunnen dat vast korter maken.