barebackpad of zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SanneRules

barebackpad of zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:05

Hee !

Ik heb een vezorgpony Floor ze heeft geen zadel (we rijden wel),
Maar ze is niet zo groot. Eigenlijk zouden we een zadel willen kopen maar we zijn over een jaartje te groot. Dus weet. Niet zeker of ik een zadel moet kopen ..

Sinds kort weet ik van een bare back pad en zijn veel goedkoper en makkelijker,
Dus wil ik Misschien die kopen. Maar ik weet niet hoe ze rijden ( met beugels )
Als jullie daarop rijden willen jullie dan reageren hoe ze rijden ???

Xxx

Er kunnen dat fouten inzitten omdat ik op de tablet zit dus let daar niet op

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:08

je meot niet een bbp met beugels pakken
barebackpad gebruik je zonder beugels of eventueel op het begin even om beter evenwicht te houden met door zitten(lichtrijden is zeer slecht,voor het paard).het barebackpad heeft geen boom of een speciaalpad met inlage zo dat de rugengraat vrij is en de druk goed verdeelt.

buiten dat , geeft het je een vals gevoel van veiligheid :)

SanneRules

Re: barebackpad of zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:11

Dankjewel +:)+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:13

een barebackpad zit juist onstabieler met beugels en beugelgebruik is ook nog eens slecht voor de rug van je paard omdat de druk niet verdeeld wordt. Je kan beter een goedkoper tweedehandszadel kopen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:18

nouw voor een goedkoop zadel ben ik ook niet zo , goedkope zadels zijn over het algemeen slecht.
ik zou voor dit zadel gaan
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Aanbi ... ugels.html
dit zadel past op 90 % van de paarden en pony's , in tegenstelling tot boomzadels daar is het maar zo'n 10 %
dus als je te groot bent voor deze pony , kun je het makkelijk nog opo andere gebruiken :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:28

VVDD -> HAR

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:50

barebackpad met beugels? Doe het alsjeblieft NIET. Je hangt met je hele gewicht over de ruggengraat. Reken maar dat dat niet fijn is voor je paard, en dat ie er pijn zal krijgen.

Koop als je beugels wilt en niet te veel uit wilt geven, een boomloos zadel. Zit heerlijk, en past vrijwel altijd. Ik zou voor een barefoot gaan, of als je voor een barebackpad wilt gaan raad ik je de Emiel Voest barebackpad (de zwarte) aan. zit heerlijk, gebruik m nog wekelijks :)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:24

Nista_RX schreef:
barebackpad met beugels? Doe het alsjeblieft NIET. Je hangt met je hele gewicht over de ruggengraat. Reken maar dat dat niet fijn is voor je paard, en dat ie er pijn zal krijgen.

Koop als je beugels wilt en niet te veel uit wilt geven, een boomloos zadel. Zit heerlijk, en past vrijwel altijd. Ik zou voor een barefoot gaan, of als je voor een barebackpad wilt gaan raad ik je de Emiel Voest barebackpad (de zwarte) aan. zit heerlijk, gebruik m nog wekelijks :)

amen, helemaal hiermee eens.

Bij een bbp wordt de druk van jou op je paard gewoon niet goed verdeeld bij het gebruik van beugels, je mag ook echt niet lichtrijden op een bbp, dus qua dat heeft het geen meerwaarde.