De Rambo Air Pad, wat is nu precies de werking ervan, werkt het wel, en schuift het niet?
Heb namelijk 2 paarden hier met een niet passend zadel, een is te recht voor het paard met op dit moment een aflopende rug (niet gelijk doorgezakt, geen rugspieren doordat het zadel zo slecht past op de rug), en een zadel waarvan de kussens te hard zijn. Beide ponys zijn op leeftijd (22, 24), en twee nieuwe zadels passen niet in het budget, ik bespaar het liever voor als het écht nodig zou zijn (ziekte). Nu is mijn vraag of het dek 'Rambo Air Pad' of een ander gelijk dek deze problemen oplossen?
Groetjes
xSlvna
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-12 21:41
Werkelijk niemand dit ooit gehad?
Marjolijnvdh
Geplaatst: 06-11-12 07:37
Zadel met te harde kussens: nieuwe vulling erin. De andere is moeilijk te zeggen. Is de boommaat wel goed? Misschien een Prolite Pad met 3 vullingen aan beide kanten. Gebruik de middelste vulling om de ruimte op te vullen. Maar dat is een oplossing die ik niet kan garanderen, ik ken de pony en het zadel niet. Met een pony van die leeftijd is het ook moeilijk te zeggen dat de spieren zich weer terug ontwikkelen. Succes.
Ik heb een tijdje een rambo air pad tussen mijn zadel gehad om het iets op te hogen. Beviel mij goed, voor datgene wat nodig was bij mijn zadel. Kort daarna is zadelmaker geweest en is zadel aangepast.
Heb de rambo air pad overigens te koop, dus als je interesse hebt.
Voor de te harde kussens zou ik toch kiezen om de kussens leeg te laten halen en op te vullen. Voor te weinig rugspier zou het wellicht een tijdelijke oplossing kunnen zijn, tijdens de spierontwikkeling.
Het paard traint op dit moment zijn rugspieren fijn bij (veel longeren, geen zadel meer, masseren) dus het lijkt me dan dus wel fijn als tijdelijke oplossing
mischien beide zadels verkopen, en een bbarefoot in de plaats kopen? Rijden met een niet goed liggend zadel lijkt me niet bepaald goed voor de rug..
xSlvna
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-12 13:36
Mijn vraag is toch of de pad de druk wél correct verdeeld waardoor paardlief dr rug er fijn onder kan bewegen en groeien qua bespiering. Het nadeel nu is dat hij door een hele tijd lang fout/niet getraind te zijn, zijn rugspieren zowat verdwenen waren, waardoor het zadel HOOFDZAKELIJK enkel op de schoft en ergens in het midden van de rug drukt, maar niet daar waar ik met mijn billen zit. Het scheelt niet veel maar het is voor het paard uiteraard wel goed voelbaar, als hij met de pad spieren kan krijgen waardoor het zadel weer fijn ligt hoef ik dus geen nieuwe te kopen
Ben ook indd van plan een barefoot te kopen voor de pony met de 'slechtere' rug maar hiervoor moet ik eerst werken en sparen, en dan haar zadel op de ander pony te leggen (met het te harde zadel), dit past wél perfect, maar deze 2e pony is niet van mij Edit: Ik kijk voor hoeveel € ik de pad uit kan halen als tijdelijke oplossing, zodra het geld er is komt de barefoot