Ik lijk een oplossing te hebben gevonden om toch met regen met mijn merrie te rijden. Ze is niet zo van de regen, en werken in de regen is al helemaal not done. Ooit eens in een les doorgereden toen het ging regenen dat resulteerde in een pislink paard dat mij echt zo'n beetje DOOD wilde hebben, zo gevaarlijk ging ze doen, en sindsdien heb ik het niet meer aangedurfd.... Nu heb ik een aantal keer met oornetje gereden bij regen-dreiging, en dat leek te werken. Pas geleden een buitenritje eraan gewaagd in de gietregen om te kijken of het nu idd effect had, en warempel, ondanks regen en wind hadden we zo goed als nergens last van! Iig niet een paard dat enorm ging moeilijk doen omdat er regen op haar poezelige koppie kwam. En vandaag de echte proef op de som gehad, ik vond het zonde mijn les af te zeggen ondanks het weer (anders duurt het weer 4 weken voordat ik les zal hebben) dus toch maar geprobeerd. En dat ging echt heel fijn, en we hadden nergens last van!!
Niets geen pislink paard
Dit lijkt dus DE oplossing!! Echter, na een half uur in de zeikregen rijden is zo'n oornetje behoorlijk verzadigd, en begon het door te sijpelen en begon ze toch wat te schuddelen. We zijn toen gestopt, maar eigenlijk zou ik hiervoor een oplossing willen hebben; Een WATERDICHT en het liefst goed ademende (ivm broeien) oornetje! Dit lijkt mij een fijne oplossing om met nat weer toch door te kunnen trainen zonder problemen. Ik ben bang dat zoiets wel snel warm wordt, dus mogelijk alleen voor de wintermaanden, maar ik ben benieuwd of dit uberhaupt eigenlijk wel bestaat. Tot nu toe heb ik alleen nog maar stoffen oorkappen gevonden....
Iemand een idee??