Na heel lang gezocht en geprobeerd te hebben, vond ik dan eindelijk mijn droomzadel: de Trekker Classic Pro of ook wel de Trekker Endurance Pro.
Ik heb het zadel afgesteld naar eigen idee destijds en het lag perfect. Schoof niet, klapperde niet, ik zat rechtop, dekjes bleven liggen, paard vond het fijn.
Nu, na een jaar.... Heb ik hem voor een keertje aangepast gehad op het paard van mijn moeder zodat zij het zadel eens kon testen.
Het aanpassen naar het paard van mijn moeder was geen enkel probleem, MAAR nu het terug veranderen van het zadel.
Ik dacht even dat dat zo gedaan was, maar ik kwam even van een koude kermis terug... Ik heb nu al 4 keer alles verandert (kussens verplaatst, pommel breder gemaakt, smaller gemaakt, kussens weer terug verplaatst), maar hij blijft schuiven... OF hij komt van voren omhoog en schuift zo over zijn schouders naar voren en zijn dekje schuift er aan de achterkant onderuit. OF hij klappert van achteren, ik kukel voorover en mijn dekje schuift naar achteren

Ik ben even ten einde raad... Hoe bepaal je nu goed de pommelbreedte van de trekker op jouw paard? Ik vind dat op de site van buitenzinnig daar ook niets over gemeld wordt. Wel wat je allemaal aan kan passen en hoe, maar niet hoe je hem passend kan maken op je eigen paard. Dan zul je naar mijn idee toch enigszins kaas gegeten moeten hebben van de kunst dat zadelmakerij heet.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

, zelfs al zou je het elders aangeschaft hebben.