Trekker Classic Pro probleem.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Trekker Classic Pro probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:36

Beste bokkers,

Na heel lang gezocht en geprobeerd te hebben, vond ik dan eindelijk mijn droomzadel: de Trekker Classic Pro of ook wel de Trekker Endurance Pro.
Ik heb het zadel afgesteld naar eigen idee destijds en het lag perfect. Schoof niet, klapperde niet, ik zat rechtop, dekjes bleven liggen, paard vond het fijn.

Nu, na een jaar.... Heb ik hem voor een keertje aangepast gehad op het paard van mijn moeder zodat zij het zadel eens kon testen.
Het aanpassen naar het paard van mijn moeder was geen enkel probleem, MAAR nu het terug veranderen van het zadel.

Ik dacht even dat dat zo gedaan was, maar ik kwam even van een koude kermis terug... Ik heb nu al 4 keer alles verandert (kussens verplaatst, pommel breder gemaakt, smaller gemaakt, kussens weer terug verplaatst), maar hij blijft schuiven... OF hij komt van voren omhoog en schuift zo over zijn schouders naar voren en zijn dekje schuift er aan de achterkant onderuit. OF hij klappert van achteren, ik kukel voorover en mijn dekje schuift naar achteren :(

Ik ben even ten einde raad... Hoe bepaal je nu goed de pommelbreedte van de trekker op jouw paard? Ik vind dat op de site van buitenzinnig daar ook niets over gemeld wordt. Wel wat je allemaal aan kan passen en hoe, maar niet hoe je hem passend kan maken op je eigen paard. Dan zul je naar mijn idee toch enigszins kaas gegeten moeten hebben van de kunst dat zadelmakerij heet.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:01

Wat leuk dat je een nieuw zadel hebt. Heb je ook een foto van je nieuwe zadel ?

Jolindaa

Re: Trekker Classic Pro probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 16:40

Dat is niet de vraag... Als je een foto wil, kan je die ook googlen :)
Ik zou graag willen weten hoe je de juiste pommelbreedte instelt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:04

Ik zou er een zadelmaker bij halen als je er zelf niet uitkomt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:21

Jolindaa schreef:
Ik vind dat op de site van buitenzinnig daar ook niets over gemeld wordt. Wel wat je allemaal aan kan passen en hoe, maar niet hoe je hem passend kan maken op je eigen paard.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Aangezien je Buitenzinnig noemt neem ik even aan dat je het zadel bij hen hebt aangeschaft. Lijkt het je dan niet de meest logische stap om hen te mailen of te pb'en? Mij wel namelijk :7 , zelfs al zou je het elders aangeschaft hebben.

Zij hebben de meeste ervaring met het (op de juiste manier!) op maat maken en aanpassen van het zadel en kunnen je het beste helpen verwacht ik. In tegenstelling tot de enkeling hier op bokt die het betreffende zadel heeft en het dan ook nog eens op beperkte schaal zal aanpassen, op een beperkt aantal paarden.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 21:03

Klopt, heb ook contact gehad, maar het enige wat er gezegd wordt is dat het op het filmpje staat. Ze hebben mij wel geprobeerd goed te helpen! Maar het is nog niet wat ik wil weten. Ik wil graag weten hoe ik de pommelbreedte op de juiste breedte kan zetten... Dat staat nergens vermeld en niemand kan het mij vertellen!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:29

Okee, jammer dat het contact met BZ dan niet afdoende heeft geholpen.

Heb je wel de kussens weer in de juiste positie? Dat moet namelijk eerst goed zitten, voordat je je pommel gaat afstellen. Om vervolgens de pommel op de juiste breedte in te stellen leg je het zadel (zondel dekje) op de rug van je paard. Dan is het een kwestie van uitproberen: ga gewoon eens van heel breed naar heel smal en blijf steeds kijken en voelen hoe het ligt. De voorzijde van het zadel/de kussens moet/moeten geheel evenwijdig lopen aan de schouder van je paard (daar waar het zadel op je paard ligt natuurlijk). Dit kun je beoordelen door (langs je paard) te kijken en door te voelen (haal je vlakke hand vanaf de schoft tot onder de kussens door (van boven naar beneden dus)). Hierbij moet het kussen overal evenveel aansluiten: als je in de beweging steeds meer weerstand voelt ligt het te krap, als je bovenin veel weerstand voelt en daarna steeds minder dan ligt het te wijd.
Dus mijn advies: net zo lang de pommel verstellen totdat je voelt dat het goed zit. Begin met grote verschillen in breedte om de verschillen goed te voelen. Als je eenmaal denkt dat het goed zit, ga dan nog eens een stukje breder en smaller om het precies in te stellen.
Het blijft lastig om het op 'papier' uit te leggen, maar hoop dat je er wat aan hebt.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 12:53

Ik ga het proberen! Heel erg bedankt! En de kussens op de goede positie is gewoon langs het klittenband lijkt mij. Wel opletten dat de ruggengraad volledig vrij ligt en dat de kussens achter de schouder komen te liggen, toch?