Zadel ligt niet goed->bontje met dekensingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Zadel ligt niet goed->bontje met dekensingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:40

Hoi Bokkers,
De fysio heeft van de week aangegeven dat het zadel niet helemaal lekker ligt. Helaas kan de zadelmaker waarschijnlijk pas over een week 2 komen, en om hem stil te zetten is geen optie. Nu dacht ik misschien is het een optie om met een dekensingel, of eventueel een longeersingel (al zit dat denk minder fijn voor mijzelf) met gewoon een bontje, die ook onder het zadel ligt, te gaan rijden. Of in elk geval uit te proberen (hij heeft erg hoge schoft en zit nou niet bepaald lekker }:0 )
Zou dat een optie zijn, heb eventueel een zadelvorm bontje, en een 'normaal' bontje. Welke van de twee zou dan het best zijn, en zal ik het dan met de longeer of dekensingel doen? Zou dat niet gaan schuiven met de dekensingel, heeft iemand daar ervaring mee?

kleinvosje

Re: Zadel ligt niet goed->bontje met dekensingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:42

Ik heb ook een keer geprobeerd zo te rijden, maar een dekensingel blijft niet zitten en glijdt naar achteren. Dan zou ik ervoor kiezen om twee weken te longeren.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:48

bontje met longeersingel kan je prima mee rijden, het ligt natuurlijk wel aan de hoogte van de schoft of het toch niet zeer doet, dekensingel zou ik niet proberen die rekken te veel en blijven daardoor niet goed zitten.
miss is het een idee om bijde bontjes op elkaar te leggen zodat je die schoft niet zo voelt :P

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:50

Oke dankjulliewel voor de antwoorden. Dekensingel is dus geen optie, ga het dan met de longeersingel proberen. Die bontjes over elkaar is wel een goede inderdaad, ga ik zeker doen. :D

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:15

Ik zou ook 2 bontjes op elkaar leggen, rijd heerlijk! Idd, geen dekensingel, dan ga je glijden. Van een longeersingel heb je opzich niet zo heel veel last tijdens het rijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:20

Als je een echt bont "bontje" hebt, dan is de kans wel groot dat het gaat schuiven op je paard, zeker als je paard een gladde vacht heeft. Ik zou dan een gewoon dekje onder het bontje doen, dat is stroever. Een dekensingel geeft in ieder geval niet voldoende steun, een longeersingel zou je kunnen proberen.

Persoonlijk zou ik 2 weken gaan longeren, zo lang is 2 weken nou ook weer niet.