Veulen84 schreef:Hippologic: geen bubbels en voor de zekerheid is dinsdag een deel van de vulling er uit geweest.
smurffie: Andere zadelmaker zegt, zadel past. Paard moet er doorheen. Daarom ben ik zo blij met deze, die vind dat niet. Zadel is steeds bijgevuld met voelen, meten, rijden.
hannanas: Kun je dat over het middelpunt uitleggen? Dat afsteken zag ik eigenlijk pas op de foto, dus daar ga ik vanavond nog eens naar kijken.
Pmarena: Jou rena ook moeilijk met zadels? Roos d'r schoft is gewoon 2 vuisten hoog.
Dit kussen heeft als voordeel dat ze d'r voorbeen veel vrijer kan bewegen. We hebben zadels gepast met meer en langere kussens aan de voorkant. Dan loopt ze voor heel kort en maaierig.
Overigens waardeer ik deze reacties enorm... Bedankt!
Ik ben ook geen fan van van die doorlopende punten aan de voorkant, blokkeert de schouder alleen maar 
Dus ik vind dit wel goed zo, alleen normaal gesproken wordt het dan wel mooi afgerond, dit puntige uiteinde heb ik nooit gezien en vind ik ook niet logisch, ik zou dat zelf niet willen omdat ik dan toch bang zou zijn voor irritatie op die plek, dat tijdens het bewegen van de schouders er toch wel eens wat langs schuurt, ik vind het maar een maf puntje 
Rena heeft deze vorm doordat ze inmiddels 18 is en ik nauwelijks aan rijden toe kom helaas. Met de Barefoots gaat het overigens prima, andere zadels zijn er de laatste jaren niet veel op geweest eigenlijk. De meer boomzadel-achtigen niet omdat die toch nooit lekker liggen of zitten. Ghost werkt ook prima trouwens.
Ik ben zelf helemaal weg van mijn Butterfly Fellsattel, die ligt en zit echt heerlijk, subliem soepel en schokdempend en geeft toch heel veel steun, enorm comfortabel. Maar dan ook wel weer alleen met een goede pad met goede inlages eronder, dan vul je ook meteen die holling in de rug een beetje uit