"Ridderkostuum" voor paard van zweetdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

"Ridderkostuum" voor paard van zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 08:54

Omdat ik van aparte dingen hou heb ik bijv een borsttuig laten maken in middeleeuwse ridderstijl. Nu heb ik een Christ fellsattel Iberica en het lijkt me supergaaf als ik daar zo'n ridderkleed onder zou hebben, wat over de kont vh paard valt etc. Nu heb ik een rode zweetdeken liggen en eigenlijk gebruik ik die nooit. Het is een Cooler van Amigo. Zit erover te denken deze te verknutselen... Iemand ervaring met het maken van zo'n ridderkleed? En welke stoffen wel of niet geschikt zijn?

Rchell

Re: "Ridderkostuum" voor paard van zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:21

poeh! dat klinkt als een leuke uitdaging.. Wat ben je precies van plan om te maken? een uitrijddeken? of een gehele deken (met of zonder zadeluitsparing? ) want een rode uitrijddeken lijkt me wel te vinden..

Ik heb ooit een "ridderdeken" gezien wat een uitrijdeken was.. Ze hadden deze bezaaid met lipjes van frisdrankblikjes als zijnde een malienkolder voor het paard.. oftewel hele strengen met lipjes op het paard zijn deken genaaid.. was wel een heel gaaf gezicht..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:21

Zo'n ridderkleed heeft succubi hier op bokt, die is echt heel gaaf. Zal eens foto zoeken.

edit:
Afbeelding
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:13

Ik heb nu als idee om een hele deken te maken welke onder het zadel gaat. Op de plek waar het zadel komt naai ik ter versteviging en zweetopname (voor als ik hem onder mijn Trekker zadel wil gebruiken) een oud dun dekje. Die rode zweetdeken heb ik al en past goed op mijn paard:

Afbeelding

Hier door de zon wat flets, hij is dieper rood.

Ter hoogte van het zadel wil ik inknippen zodat je kan aansingelen. Dit mooi afwerken natuurlijk.
En iets van een wapen-logo erop of ridderkruis... Ofzoiets :o

Zou dit haalbaar zijn?