Welk zadel gebruik je? & wat zijn je ervaringen? Tips welkom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lietjuh_

Welk zadel gebruik je? & wat zijn je ervaringen? Tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 16:39

Zoals de titel al zegt, welk (dressuur) zadel gebruik je? En wat vindt je van het zadel? Zit het goed op je paard, blijft het leer mooi enz. Ik zoek een nieuw zadel voor mijn paard. Nouja nieuw, waarschijnlijk eentje via marktplaats in de buurt zodat ik hem kan passen en even door mijn zadelmaker kan laten na kijken. Ik heb de fryso en anky zadels wel op het oog, omdat ik het mooie zadels vindt. Maar of ze ook fijn rijden weet ik dus nog niet.

De keuze is reuze, maar wat is nou écht een fijn zadel?

Zelf zit ik wegens een blijvende blessure vrij snel scheef. Dus dan denk ik dat een zadel waar een ietwat gedwongen zit in zit wel handig kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

VeraaaBalloo

Re: Welk zadel gebruik je? & wat zijn je ervaringen? Tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:06

ik heb een euroriding diamant!
ik heb m op een fjord liggen! licht super goed! & zit echt heerlijk!!
de baas van die fjord die heeft ook een euroriding diamant en die is er ook super tevreden over!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:36

Wij hebben een Albion en een Frank Baines. Beide zeer goede kwaliteit, pasvorm en zitten prima.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:40

Ik heb aan dressuurzadels een Ideal zadel en een Henri de Rivel. Ik ben erg verliefd op mijn Ideal, zit heerlijk en het is een super degelijk engels zadel.

De Henri de Rivel heeft als groot voordeel dat je zelf de singelstoten kan verplaatsen. Onze arabier verdraagt namelijk geen ingebouwde voorsingel en heeft een moeilijk model buik.

Als springzadel gebruik ik een Kieffer Norbert Koof. Geweldig zadel, zeer goeie kwaliteit en zeer waarde vast. Daarnaast zit het als een huis!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:46

Ik heb een premiere dressuur zadel voor mijn merrie met hoge schoft en zit en ligt als een huis voor ons beide

Voor mijn ruin heb een Ainsley Integra Rembrandt en zit heerlijk voor ons

Beide zadels zijn al wat ouder en nauwelijks slijtage of andere problemen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:47

Ik heb 2 euroriding diamant zadels,vindt ze heerlijk zitten..verder vindt ik een Anky ook fijn zitten..{die met platte lepel} maar zowel euroriding als anky zadels zijn middel diep qua zit.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:11

Ik heb een fryso zadel voor de paarden, ook ik zocht een zadel die gedwongen zit heeft.
Mooie diepe zit en dikke kniewrongen geven mij heel veel steun ik heb de type legacy en hij is nu al heel wat jaren oud maar met net onderhouden (ik poets amper maar als ik het doe goed) ziet er nog als nieuw uit.
Ik ben super blij dat ik hem toen de tijd gekocht heb en heb er enorm veel plezier van.