Ervaringen gelpads bij weke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

deCent

Ervaringen gelpads bij weke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 10:17

Hai Bokkers,

Ik heb een paard met een weke rug en gebruik op dit moment (naar tevredenheid) een siliconen onderlegger zoals dit:
http://www.medhorses.nl/Images/ProductImages/C.S.O._Gel_schokdempend_zadeldek_d065f349-5eac-4da8-9fd1-0072457e9668.jpg met daarop (geplakt) een gel riser, zoals deze:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/paarden/zadels/zadelonderleggers/product/4071859/35?utm_campaign=xmlfeed&product_code=34363797&utm_medium=cpc&utm_source=beslist&channel_code=4

Nu zijn ze allebei transparant/geelachtig en ziet het er niet zo heel fraai uit onder mijn zwarte zadel.
Al vind ik het belangrijkste dat het goed werkt, het oog wil ook wat.

Nu zag ik de BR Therapeutische soft Dri-Lex gel pad op internet staan: http://www.medhorses.nl/GelPads-Zadeldekkensjabrakken/BRTherapeutischesoftDri-Lexgelpad/product/detail(4107).aspx en zag ik tevens dat de gel riser ook in het zwart te bestellen is. ( http://www.medhorses.nl/product/detail(4051).aspx?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist)

Ik vraag me dus af of er iemand ervaring heeft met deze spullen en of dit op elkaar te leggen/plakken is net zoals de constructie die ik nu heb? Het is nogal prijzig spul dus ik vind het een beetje spannend om het zomaar te bestellen..

Nog even ter informatie: ik heb mijn zadel op mijn paard aan laten meten, maar er is eigenlijk geen één zadelmaker die zulke hoge kussens kan maken dat het zadel niet achterover ligt zonder onderlegger.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Duhelo

Re: Ervaringen gelpads bij weke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:24

is er geen mogelijkheid om voor de constructie dat je nu hebt een mooie hoes te laten maken?
want euh, never change a winning team zeggen ze wel eens. als je paard nu goed loopt met hetgeen dat je hebt, waarom veranderen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:25

van die je nu hebt is het toch de bedoeling dat die onder je zadeldekje liggen?
dan zie je je hem toch niet zitten..

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 14:27

dank voor jullie reacties!
Ik heb de gelpad nu op mijn dekje liggen, dan ligt ie mooi vast onder mijn zadel. Heb hem in het begin wel onder mijn dekje geprobeerd, maar dan gaat ie toch schuiven. Dat is dus niet echt een optie.

@Duhelo, inderdaad wat je zegt is waar, als het nu goed werkt heb ik grote kans dat iets anders niet beter wordt.. maar wellicht is de optie in mijn OP net zo goed..?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:31

Dan is het maken (of laten maken) van een hoes om je huidige constructie denk ik wel een stuk goedkoper en hiervan weet je dat het goed is. Met een stuk mooie katoenen stof is dat toch niet zo moeilijk denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:46

Er bestaan ook gewoon dekjes waar je een gelpad in kan schuiven.
Van actionpad gelpads zijn zwarte en witte hoezen verkrijgbaar.
Anders misschien een prolite pad, die kan je zelf in hoogte aanpassen en zijn zwart in zadelvorm.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:26

Interessant, zadel ligt achterover zonder gebruik van pads, die de achterkant ophogen. Is de voorboom niet te krap geworden? Anders een Prolite Pad rear riser gebruiken?
Je kan me ook een PB sturen met een foto.

Misschien een leuke site: http://www.zadelpasservicelibertad.nl

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 10:58

Sorry voor mijn late reactie, heel het weekend aan het werk geweest!

Wellicht is zo'n hoes ook een optie, al is het op zich wel fijn dat mijn zadel nu direct op de gelpad ligt, dat zorgt ervoor dat het lekker vast ligt, met een hoes heb je denk ik eerder het probleem dat het weer schuift ben ik bang..

@Marjolijn heb je een foto van de Proline pad? Ziet dit er vergelijkbaar uit als de BR pad die in de OP staat? Of is het vergelijkbaar met wat ik nu heb?
Aan de voorkant is het zadel ruim genoeg, alleen is er geen 1 zadel die zulke enorme kussens heeft dat het niet achterover ligt.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:18

http://www.prolitepads.com
Ben toch benieuwd naar de combinatie van dit zadel met dit paard. Wat is ruim genoeg? Bedoel je de ruimte tussen schoft en zadel of de ruimte tussen de schouders en het zadel?

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 11:34

Ik bedoel eigenlijk allebei. Het zadel ligt ruim genoeg boven de schoft maar ook ruim genoeg achter de schouder. (Al is hij vrij rondgeribt en moet ik oppassen dat hij niet naar voren trekt.) Hij ligt nu precies goed. Niet te ver naar voren, maar ook niet te ver naar achteren (anders ligt ie weer te ver op zijn zwakke plek).
Dus wat dat betreft ben ik tevreden met wat ik nu heb en weet ik dat ik geen zadel kan vinden dat zonder ondersteunende riser aan de achterkant meteen goed ligt.
Het gaat me in dit geval meer om het feit dat ik iets zoek wat er ook nog een beetje leuk uit ziet, en dat BR spul ziet er goed uit alleen weer ik niet of het net zo goed is als wat ik nu heb..

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 11:34

Ik heb trouwens even geen foto van mijn huidige combinatie, maar ik zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.