Laatst heb ik via de bokt markt een hoofdstel maat cob gekocht. Nu heb ik het gisteren gepast op mijn pony en de frontriem zat behoorlijk krap. Naar mijn gevoel te krap. Nu vroeg ik mij af, heeft mijn pony gewoon een breed voorhoofd of is de frontriem gewoon aan de kleine kant. Wat is een normale maat voor een frontriem maat cob? Iemand die het weet of het kan nameten voor mij? En dan voor het gemak, de totale lengte, inclusief de lusjes waar de bakstukken doorheen gaan.
NB. De rest van het hoofdstel is naar mijn idee wel gewoon cob maat. Ik had de bakstukken voor het bit op het een na laatste gaatje zitten. Dus het zal wel een cob maat zijn en geen pony.
Tigra_
Geplaatst: 26-10-12 13:03
Geloof dat cob 38 cm is inclusief de lusjes. Full is rond de 41 cm dacht ik maar dit verschilt wel per merk dus kan ook best zijn dat de frontriem van het merk klein valt.
Mijn arab van 1.60m heeft een cob size nodig, maar ik moet steeds frontal bijkopen van 41cm.....en ik zit met het cob size hoofdstel steeds in de eerste gaatjes....zou dus eigenlijk een nog kleiner hoofdstel kunnen nemen.....
Thirteen
Geplaatst: 26-10-12 13:18
Ik heb voor mijn pony (haflinger) ook een grotere frontriem (full) aan een cob hoofdstel moeten hangen. Past veel beter.