zadel glimt niet meer...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Thirzaaa

zadel glimt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 18:12

mijn zadel glimt niet meer! :( Ik had een tweedehands Stubben Romanus gekocht ,daarna heb ik hem met zadelzeep behandeld , sindsdien glimt hij niet meer.
Ik heb met ledervet en met lederolie geprobeerd om hem weer te laten glimmen
(achteraf las ik dat olie slecht was). En ik heb geprobeerd het met een vochtige doek uit te wrijven. Maar deze producten/manieren doen niks het zou best kunnen dat dat deel beschadigd is ,maar ik weet het niet zeker.
Wie herkent en/of heeft dit ook? En wie heeft hier een oplossing of product voor?

Rchell

Re: zadel glimt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:12

Ik ben altijd erg gek op de ledercreme van passier.. (blauw blik) zowel op mijn hoofdstellen als op zadels.. het brengt voor mij beste de glans wel weer naar boven. Olie zou ik persoonlijk op een zadel niet gebruiken ivm het glijden op het zitvlak.
Een wollen doek ik trouwens het beste om mee uit te wrijven mbt glans.. Succes!

Thirzaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:48

Oke heel erg bedankt zal ik zeker proberen!!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:30

Moet je eens met een panty proberen.. Daarmee doe ik altijd mijn laarzen nadat ik ze heb ingevet, gaan ze ook erg van glimmen!

c_upcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:47

idd een panty

Thirzaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 15:46

Ik heb alletwee de tips geprobeerd maar het helpt niet, Passier brengt de galans niet naar boven het glimt 5 seconden ofzo en dan zakt al het spul weer in het leer... En de panty helpt helaas ook niet.. iemand nog iets anders?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:50

Het klinkt alsof je leer misschien niet helemaal in goede conditie is.

Mijn tip: gebruik zadellak. Echt een wondermiddel!
Zelf gebruik ik het als ik op wedstrijd ga, dan is het net of ik uren heb gepoetst ;)
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=133
En vast ook wel geschikt voor dressuurzadels :D

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:52

Ik weet niet waar je woont maar ik heb daar speciaal spul voor (resole Acrylic) het word gebruikt om nieuwe zadels een glimlaag te geven.
Dit spul kan niet tegen bepaalde soorten zadelzeep. Je haalt eigenlijk de laklaag eraf en die krijg je niet meer glimmend als hij eraf is. Leer is van nature niet glimmend.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:06

Stübben heeft eigen leder verzorgingsproducten. Een vriendin heeft voor haar Stübben zadel hamanol van stübben en is daar heel tevreden over!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:42

Invetten, even laten inwerken en dan poetsen met een panty. Doe ik altijd bij mijn rijlaarzen, die zien er ook uit alsof ze nooit meer gaan glimmen maar na het poetsen glimmen ze je te moet. Ideaal

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:56

Toets bij de zoekfunctie URAD in, en je vindt meerdere topics over dit glimspul. Werkt erg goed, je tuigage krijgt een mooi glimmend laagje!