zadel merken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

zadel merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:26

hallo,

ik en mijn moeder zijn een beetje aan het orienteren voor een dressuur zadel
nu zijn er zoveel soorten dat we door de bomen het bos niet meer zien

willen jullie misschien julle ervaringen delen of een bepaald zadel aanraden?
we zijn wel opzoek naar een zadel met een diepe zit en hij moet hoe dan ook opvulbaar zijn (vriendin van me had hier laatst problemen mee)

ik hoop op goede tips :D

groetjess

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:38

Hebben jullie ook een beetje een budget in gedachten? Denk dat je dat prima als uitgangspunt kunt nemen op zoek naar een zadel.

Ikzelf rijdt al jaren bijna dagelijks op een Euroriding Diamant dressuurzadel. Heeft een vrij diepe zit en heb de ervaring dat hij op heel veel paarden passend is te maken. (zelf op vier verschillende paarden gehad)

sanso

Re: zadel merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:41

ohh oke had er nog nooit van gehoord maar heel erg bedankt voor je tip, het is een mooi zadel

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:22

Bekijk je budget, wat vindt je mooi, waar zit je lekker op in de winkel (geen garantie dat dat ook prettig zit op je paard), en dan de maten van het paard. Ik heb een lijst gemaakt voor het passen in de winkel, wanneer je me een PB stuurt kan ik de lijst doorsturen. Wanneer je nl weet wat je wilt kun je gericht gaan zoeken, ook naar gebruikte zadels.
Succes.

Misschien een leuke site: http://www.zadelpasservicelibertad.nl

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:19

Ik heb zelf nu een Fryso Legacy www.frysozadel.nl.
Rijd er nu al enkele jaren mee en ben er nog meer dan zeer tevreden over, het heeft een diepe zit en veel kniewrongen.
Het zadel heeft bij mij ook op meerdere paarden gelegen, nu ligt het zadel op een vrij rondgeribt paard en is daar op 'aangepast' :D

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:02

Voor mijn haflingerxfjord hebben we een Henri de Rivel dressuurzadel, echt een heel mooi zadel.

Visto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:49

Is een WOW zadel niet wat? wel erg duur.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:51

Fryso is fijn! (maar nieuw wel flink aan de prijs)
Zelf ben ik weg van JC,fijn zadel voor een fijne prijs.
Momenteel rij ik ook met een Rossner zadel (divoza) en ook over die ben ik erg tevreden! Prijs is ook schappelijk,en met een beetje mazzel zijn er weer kortingsweken oid en dan krijg je nog 25% korting.

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:56

Ik rij met een prestige top dressage, en de andere van mij is een msfc zadel. Zijn aardig aan de prijzige kant, maar ze zitten heerlijk (en liggen perfect op mijn paardjes). Ook heb ik jaren een euroriding diamant gehad. Ook een fijn zadel.