Wat kan ik gebruiken als Paardendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Wat kan ik gebruiken als Paardendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:55

Hee!
Ik heb jullie hulp nodig :)
Ik heb een deken nodig en kan geen deken meer kopen..
Heeft iemand een idee wat een zelfde 'effect' heeft voor mijn shet/pony??? Zodat ik het als paardendeken kan gebruiken voor als het gaat regenen? :D xx

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:58

Hoezo kun je geen deken meer kopen? Op financieel gebied, of dat er niks meer te krijgen is (lijkt me sterk...)?
Je kunt dekens zelf maken, maar dat ze tegen de regen moeten kunnen lijkt me een kunst.
Misschien even op marktplaats/bokt markt kijken?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:59

Ten eerste waarom kan je geen deken kopen?
Ten tweede een deken voor alleen regen is niet nodig, een paard heeft daar een goede vacht vooor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:59

Een plastick zak?
Op zich hoeft een shetlander met regen geen deken op vanwege hun dikke vacht.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Wat kan ik gebruiken als Paardendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:02

Ik verplaats je topic van VS naar HAR.
Een deken heeft weinig met voeding te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:04

Een regendeken zelf maken? Waarom zou je dat willen doen? Een shet heeft echt geen deken nodig, en als je wel een deken nodig zou hebben, vertrouw dan op de ervaring en de expertise van degenen die dekens maken, ipv zelf dingen te willen knutselen. Want een zelfgeknutselde deken die nat wordt omdat je het toch niet helemaal goed hebt is juist een reden voor een pony om echt ziek te worden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-10-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:13

Misschien kun je een hondendeken gebruiken als paardendeken. Wel de Deense Dog-maat nemen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:16

Nee man; gewoon geen deken, helemaal niet nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:30

Nou een regendeken maken zelf lijkt me slecht plan als deze niet voldoende water dicht is zul je er meer kwaad mee doen dan goed. Want als die gaat lekken wordt het paard daar niet echt happy van.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:31

Shettie kan pri-ma zonder deken :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:35

_O- _O-

Waarom geen geld voor een deken? Stel dat hij ziek wordt.. <<)

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:35

Je paardje kan zelf heel goed tegen de regen hoor, die hoeft geen deken op. Als je dit wel per sé wilt zou ik als ik jou was eerst lekker gaan sparen en dan een deken kopen van bijv divoza huismerk. Van een slechte, niet waterdichte, deken kan je paardje het alleen maar kouder krijgen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:39

wij hadden voor onze hond een bodywarmer opengeknipt, want hij was al oud en had het heeeeeel koud in de sneeuw. dit was het resultaat:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6159_n.jpg

HAHAHAHAHA,, ik vind het nog steeds hilarisch. :'). was echt een goed idee. onze oude max had het helemaal niet meer koud

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:45

PocoGaucha schreef:
wij hadden voor onze hond een bodywarmer opengeknipt, want hij was al oud en had het heeeeeel koud in de sneeuw. dit was het resultaat:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6159_n.jpg

HAHAHAHAHA,, ik vind het nog steeds hilarisch. :'). was echt een goed idee. onze oude max had het helemaal niet meer koud

GEWELDIG! :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:46

Haha, die hond! Echt een goed idee inderdaad.

Maar ts. zelf een regendeken maken zou ik echt niet aan beginnen hoor, die krijg je nooit goed waterdicht. En van een lekkende deken die regen opzuigd wordt je paardje echt niet blijer.
Er is bij ons op stal wel een vrouw die als hobby van wol en fleece zweet, en onderdekens maakt voor haar paardje. Dat is nog wel te doen met een beetje naaimachineskills, maar een regendeken gaat je echt niet zo een twee drie lukken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:51

Gebruik een of twee oude paardedekens die je zelf op maat maakt. Je kunt ook waterdichte stof kopen (outdoor stoffen, nee die zijn er ook in vrolijke kleuren met stippen en strepen) Het is wel een heel gedoe om er een zelf te maken, misschien hebben de dames en heren in het topic "zelf een rijjasje maken" tips of een patroon voor je.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:56

_/-\o_ _/-\o_ oo geniaal
en ze kunnen best tegen regen in het wild hebben ze ook geen deken dus
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-10-12 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:58

mrie schreef:
Gebruik een of twee oude paardedekens die je zelf op maat maakt. Je kunt ook waterdichte stof kopen (outdoor stoffen, nee die zijn er ook in vrolijke kleuren met stippen en strepen) Het is wel een heel gedoe om er een zelf te maken, misschien hebben de dames en heren in het topic "zelf een rijjasje maken" tips of een patroon voor je.

Denk je dat "als een deken kopen niet lukt", dat er voldoende middelen zijn om er eentje fatsoenlijk te (laten) maken?
Zelf maken is geen garantie dat een regendeken echt waterdicht is, en dat je goedkoper uitbent dan dat je er eentje in shetmaat gaat kopen.
Een in stukken geknipte waterdichte paardendeken, of een aangepaste bodywarmer (die dus gegarandeerd NIET waterdicht is) is niet de oplossing voor dit probleem.

De vraag is: waarom wil ts een regendeken voor een shet, en in hoeverre is ze gehersenspoeld door haar omgeving of is dit een ingeving van haarzelf....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:10

Moderatoropmerking:
Zojuist een hoop oneliners en "grappige opmerkingen" verwijderd. Dit topic staat op informatief, als je geen serieus antwoord kan bedenken of wil geven is het verstandiger om het topic te negeren.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:13

Misschien een 2e hands bekijken op de bokt markt? Daar kom je vaak genoeg dekens voor een leuke prijs tegen. En inderdaad als je shet niet zoveel doet, lekker zonder deken.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:57

Hahah die hond _/-\o_ maar zelf een deken maken kost ook veel geld. Hij moet immers wel een beetje stevig zijn en als je m waterdicht wilt..

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:37

Waarom wil je je paardje een deken op doen? Shetlanders hebben een goede vacht. Veel peter dan die van de meeste paarden, en zelfs mijn dravertje staat nog zonder deken ;)
Als je eenmaal begint aan een deken kun je hem ook niet zomaar weer aflaten want dan krijgen ze het koud. Plus dat het nu ook nog helemaal niet koud is. Ik zou hem gewoon lekker z'n vachtje laten ontwikkelen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:40

lovelady1 schreef:
_/-\o_ _/-\o_ oo geniaal
en ze kunnen best tegen regen in het wild hebben ze ook geen deken dus

Nee maar in het wild kunnen ze wel schuilen achter een rots ofzo en het is nou niet echt gezond voor een paard om dagenlang in de regen te staan.

TS, ik zou 'm geen deken op doen maar wel zorgen voor een goed schuilhok. Dan kan hij zelf droog gaan staan. Let er ook even op of de vacht niet doorweekt raakt. Zo lang de vacht de regen goed afvoert is er niks aan de hand :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:53

Cassidy, denk je nou echt dat een negatieve benadering gaat helpen??
Als zij een dekentje op haar Shet wil, dan wil ze dat toch. Ik vind op geen enkel paard wat niet ziek of overbejaard is een deken nodig. Maar als zij dat toch wil, dood gaat ie er niet van.
Hoe zat dat ook eens weer eens met respect voor de wens van een ander???
Een deken zelf maken is echt niet zo duur hoor, misschien ben je 20 euro aan stof en materiaal kwijt voor een shet. Tja en iemand die dat voor je wil doen als je het zelf niet kunt. Als er staat "laten maken" dan klinkt dat alsof je naar een kleermaker gaat die er ook aan moet verdienen. Maar er zijn misschien in je omgeving wel mensen die het kunnen en voor je over hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:18

Iedereen mag zelf fouten maken, maar op het moment dat een dier daar de dupe van wordt ga ik daar wat van zegggen. Een zelfgeknutselde deken die drijfnat wordt in de regen omdat er op het verkeerde moment en op de verkeerde manier geld bespaard gaat worden (of mensen denken dat te moeten doen), daar kan ik serieus kwaad om worden. Want idd, een deken is NIET nodig op een gezonde shet met voldoende wintervacht waar niet hard mee gewerkt wordt, maar veel mensen laten zich ompraten, of gaan anderen kopieren zonder na te vragen waarom een ander dingen doet. Klakkeloos kopieren omdat men om zich heen bepaalde dingen ziet is NIET handig. Blijf vooral je eigen hersens gebruiken. En daar wil het nog weleens aan mankeren....