welk dekje????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dor1987

welk dekje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 15:02

Hallo
ik hoop dat het hier goed staat.
nu zit ik al een tijdje op bokt en kijk en lees ik vrij veel
maar nu was mijn vraag welk dekje is het beste
ik snap het verschil tussen springen dresuur en zo
maar je hebt ook nog verschillende diktes hoe
zit het daar mee of is dat maar net wat je mooi vind

alvast bedankt voor het reageren

antje_vip

Re: welk dekje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:07

Dat ligt ook aan je zadel: het is de bedoeling dat het dekje onder je zadel past, ter bescherming van het zadel. Naar mijn weten maakt de dikte niet uit, het is net wat je zelf wil.

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:19

De keuze van een 'goed' dekje is heel persoonlijk. Wat voor de ene combinatie een goed dekje is, is voor de andere combinatie een minder geschikt dekje. Het ligt er namelijk maar net aan waar het dekje voor moet dienen (fashion, allergie, buitenrit enz.).

Daarnaast is er natuurlijk wel verschil in kwaliteit. Over het algemeen is de prijs/kwaliteit verhouding best goed bij veel leveranciers (uitzonderingen daar gelaten!), dus kun je er vanuit gaan dat een wat prijziger dekje meestal beter gestikt is en dus langer mee gaat, dan een wat goedkoper dekje.

Maar nogmaals, dit is heel afhankelijk van gebruik en smaak! Veel succes met je zoektocht :-).

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 15:26

oke ja ik wil in de toekomst gewoon dressuur matig gaan rijden en richting de wedstrijden zeg maar
en ook een stukje recreatief.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:29

Een shabrak is gemaakt om het zadel te beschermen. Je zadel ligt als het goed is precies goed zonder shabrak. Dus als jij er een hele dikke pad onder doet, wordt je zadel automatisch iets krapper. :)